בית הספר התיכון "שבח מופת" בתל אביב לא ייסגר ויישאר בהרכבו הנוכחי, כך סיכמו היום (שישי) שר החינוך נפתלי בנט וראש העירייה רון חולדאי. בהודעת בהודעת משרד החינוך נאמר כי השניים החליטו להקים צוות מקצועי בהשתתפות גורמים משני הצדדים לטיפול בנודא. 



עוד נמסר מהמשרד, כי "שר החינוך נפתלי בנט מחזיק בעמדה לפיה אסור בשום אופן שבית הספר שבח מופת ייסגר או שאופיו הייחודי ישתנה". 



הסיכום בין בנט לחולדאי בא בעקבות המחאה שקמה בעקבות הכונה לפנות את בית הספר מתלמידיו ולהפוך אותו לבית ספר לילדי הזרים המתגוררים בדרום תל אביב. 



חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), שהתנגדה למהלך המתוכנן של העירייה, הגיבה לסיכום, ואמרה: "אני מברכת כל ההחלטה של משרד החינוך ועיריית תל אביב שלא לסגור את תיכון 'שבח מופת'. כתבתי בתחילת השבוע לשר ולראש העיר. מחיתי אתמול לצידם של ההורים והתלמידים ואני שמחה שקריאותנו נענו.



סבטלובה הוסיפה: "על משרד החינוך ועיריית תל אביב לחשוב כיצד פותחים בתי ספר חדשים, לא כיצד סוגרים קיימים, וודאי שלא בתי ספר מצליחים כמו 'שבח מופת' שקולט עולים ומביא אותם להישגים לימודיים נפלאים והופך אותם לחלק מהחברה הישראלית. הפתרון צריך להיות שילוב ילדי הפליטים בתוך התיכון הקיים ותיכונים נוספים, לא ריכוז במקום אחד".



"לחשוב איך לפתוח בתי  ספר חדשים לא איך סוגרים קיימים. ח"כ סבטלובה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"לחשוב איך לפתוח בתי ספר חדשים לא איך סוגרים קיימים. ח"כ סבטלובה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



אתמול, עם פתיחת שנת הלימודים, מחו תלמידי בית הספר והוריהם נגד הכוונה לסגור אותו ולא נכנסו לכיתות.



סוגיית סגירת בית הספר עלתה מוקדם יותר השבוע בישיבת הממשלה. בסוף דבריו של בנט על פתיחת שנת הלימודים התפרץ שר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר כי שמע בכלי התקשורת על אודות ההחלטה של עיריית תל אביב לסגור את בית ספר שבח מופת בעיר, שאותו הגדיר “ספינת דגל בקליטת עלייה” ולפתוח במקומו “בית ספר לילדי פליטים”. אחרי שהוצאו המצלמות מהחדר העיר ראש הממשלה בנימין נתניהו לליברמן: "זו לא במה לטוקבקים".



ואילו ראש הממשלה עצמו פרסם שלשום הצהרה לתקשורת בה הבהיר כי הוא מתנגד לסגירת בית הספר שבח מופת בתל אביב, המאכלס ילדי עולים, "והפיכתו למוסד לימוד לילדי מסתננים", כלשונו. "אני מצפה מכלל הגורמים – החינוכיים, הממשלתיים והעירוניים – לתמוך בהשארתו במתכונתו הנוכחית", אמר.



נתניהו הוסיף בהודעתו כי לבית הספר הישגים גבוהים והוא מצטיין בבחינות הבגרות. הוא מוערך גם בשל שיתוף הפעולה שלו עם יחידות צה”ל, ובהן חיל המודיעין וחיל הים. לצד הישגיו המקצועיים, מורשתו של שבח מופת נטועה בלב ההוויה הישראלית כבית ספר ששבעה מתלמידיו נרצחו בפיגוע בדולפינריום בשנת 2001".



על כך הגיבה עיריית תל אביב ואמרה כי "למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל אביב-יפו לראש הממשלה, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה. על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח. העירייה צופה גידול של פי שלושה במספר ילדי הזרים בתל אביב-יפו. לכן, נאלצת לפתוח בתי ספר נוספים כדי לספק כיתות לימוד לילדים אלה. לצערנו, הממשלה והעומד בראשה יוצרים אשליה אצל תושבי דרום תל אביב כאילו הממשלה דואגת להם".