בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (שלישי) 17.5 שנות מאסר על מחבל תושב השטחים אחרי שהרשיע אותו בניסיון רצח של חייל לפני כשנה בעפולה


מגזר הדין עולה כי באוקטובר שנה שעברה החליט הנאשם, טארק עבד אל פתח, תושב ג'נין, לרצוח ישראלי. הוא בחר בזירה בעפולה וביצע את זממו כלפי חייל אשר נקלע בדרכו.

רגע התקיפה מהפיגוע בעפולה


האירוע התרחש ב-8 באוקטובר שנה שעברה, לאחר שהמחבל רכש סכין באום אל פחם, אותה הסתיר בתוך נעליו. הנאשם שלא הכיר את האזור חיפש מקום הומה בקהל יהודי על מנת לבצע את את זממו. הנאשם בחר בעיר עפולה משום שיש בה יהודים רבים. טרם יציאתו למשימה פרסם סטטוס בדף הפייסבוק שלו.



בסמוך לשעה שבע, בשדרות ארלוזורוב בעפולה הבחין המחבל בחייל שהיה בדרכו לחופשה והחליט לרצוח אותו באמצעות הסכין. הוא דקר אותו בבטנו ומיד נתפס על ידי עוברי אורח. היום כאמור הורשע.



לאחר מכן נתפס המחבל על ידי ההמון שדלק אחריו עם תחילת האירוע. כוחות תחנת עפולה שהגיעו לזירה עצרו חשוד דובר ערבית שנתפס על ידי אזרחים במקום. כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום בלמו את ההמון שניסה לפגוע בחשוד ופיזרו אותו באמצעות גז פלפל  ואיתרו סכין בזירה. השוטרים הרחיקו המתקהלים והחשוד הובל לתחנת המשטרה.