חשד להזנחה: המשטרה פתחה הבוקר (שלישי) בחיפושים נרחבים אחר אביו של ילד בן ארבע שנראה כשהוא משוטט לבדו כשסכין בידו ליד הבניין בו מתגורר אביו, הממוקם ברחוב הירדן ברמת גן. עובר אורח שהבחין בבן הארבע האוחז בידו סכין גדולה, כשסימני חבלה ואלימות על גופו, הזעיק את המשטרה למקום ומתחקור ראשוני עלה כי הילד היה אמור להימצא בחזקתו של אביו, שכאמור מתגורר באזור.



מאחר ועלה חשד לחייו של האב, החליטו השוטרים לפרוץ לדירה - אולם זו נמצאה ריקה ומוזנחת.  לאחר מכן איתרו השוטרים את אמו של הילד, שליוותה אותו לבית החולים למטרת קבלת טיפול רפואי. בעקבות האירוע, פתחו השוטרים בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר האב ובתום הטיפול בבן הארבע הוא פונה לחקירת ילדים. הוריו ייחקרו בהמשך בחשד להזנחת קטין.



צילום ארכיון: פלאש 90



גורם במשטרה מסר בעקבות המקרה ל"מעריב אונליין" כי בשלב זה לא ידועות נסיבות סימני החבלה והאלימות על גופו של הילד או נסיבות הימצאותה של הסכין בידו. לדבריו, "החקירה עדיין בראשיתה, ובהחלט ייבחן החשש בגרימת החבלות ע"י אביו שעימו הוא היה אמור להימצא". 
 

הומלס בן ארבע: ילד אותר בארגז קרטון


מקרה נוסף של הזנחה התגלה בשנה שעברה, כשילד בן ארבע נמצא בראש העין כשהוא משוטט לבדו ליד המרכז המסחרי בעיר. הוא אותר בתוך ארגז קרטון, כשהוא מבוהל ובמצב של הזנחה קשה. אותו ילד אותר ע"י אזרחים שדיווחו למשטרה על המקרה. הוא הובהל לתחנת המשטרה, שם העניקו לו אוכל. לאחר ארבע שעות של חיפושים הצליחה המשטרה לאתר את אביו, גבר בשנות ה-30 לחייו, שהובהל לחקירה בחשד להזנחת קטין חסר ישע.



ילד בן 4 אותר לבדו בראש העין. צילום ארכיון: משטרת ישראל