גורמים בכנסת מסרו הערב (שלישי) כי בעקבות פנייתו של יושב ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה לשר הבריאות ויו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, חוק המואזין, האוסר על הפעלת מערכות כריזה בבתי תפילה, לא יעלה להצבעה במליאה. בפגישה בין השניים, ביקש עודה מילצמן להגיש ערר למזכירות הכנסת ובכך לכפות על ועדת השרים לענייני חקיקה להעלות אותו לדיון נוסף בוועדה, מה שיעכב את הצבעתו בכנסת שהייתה מתוכננת לקרות מחר. חששם של החרדים נובע מכך, שהחוק המוצע ישפיע גם על צופרי השבת שמופעלים בערים רבות בארץ לצורך ציון כניסת השבת.



בהודעה שמסר הערב אמר השר ליצמן הוא "הגיש ערר על הצעת חוק תיקון-איסור שימוש במערכות כריזה (חוק המואזין), בשל פגיעה אפשרית בצפירה המבשרת על כניסת השבת המונהגת בישראל מזה שנים באמצעות מערכות הכריזה בעוצמת הקול המותרת ובכפוף לכל דין", השר ליצמן ציין כי "הצעת החוק עלולה לפגוע בסטטוס קוו הקיים מזה שנים ועל כן בהתאם לחוק הוגש הערר לצורך קיום דיון נוסף טרם העלאת החוק להצבעה בכנסת".



עודה הגיב להגשת הערר שהסירה את החקו מסדר היום, הודה לליצמן והאשים את נתניהו בחיזור אחרי הימין הקיצוני. "נתניהו ניסה לחזר אחר קהל בוחריו בימין הקיצוני על ידי העלאה של חוק רע ומיותר שכל מטרתו הוא סימון והסתה נגד המיעוט הערבי", אמר עודה אחרי הגשת הערר והוסיף כי הוא "מודה לשר ליצמן על שהגיש את הערר ובלם את העלאת החוק ובאמת מאמין שנעשה היום צעד משמעותי בשיתוף הפעולה בין המוחלשים בחברה".



בכיר במפלגת ש"ס הסביר כי לראות דעתם  "אין צורך בחוק המואזין. על פי חוק המפגעים והתקנות אפשר להפסיק את זה. זו גם עמדת שרת המשפטים והשר אלקין שמופקד על חוק המפגעים .וזו גם עמדת השר לביטחון פנים" והוסיף כי "הבעיה זו האכיפה. גם אם החוק המיותר הזה יעבור ולא תהיה אכיפה אז לא ישנה שום דבר חוץ מפגיעה בכבודם של אזרחים רבים. ובפרט שלשון החוק החדש עלול לפגוע גם בכריזה לקראת כניסת שבת". וציין כי מסיבות אלה השר אריה דרעי תומך בערר שהגיש השר ליצמן



כזכור, החוק גרם לסערה במגזר הערבי בישראל, ואף מדינות ערביות ברחבי העולם גינו אותו והגדירו אותו כ"פגיעה באסלאם". חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) קרא למרי אזרחי נגד החוק ובראיון לתחנת השידור אלמיאדין בביירות אמר ח"כ טיבי כי "זה חוק שלא נכבד אותו ואני קורא לציבור שלנו תתמרדו נגד החוק הזה ותסרבו לו. נתניהו אישית עומד מאחורי החוק והוא הוא המפיץ אסלאמופוביה והסתה נגד האסלאם".



מסגד. הכריזות ימשיכו - בזכות החרדים. צילום: פלאש 90



אמש, במהלך ישיבת מליאת הכנסת, מצא חברו של ח"כ טיבי לסיעה, ח"כ טאלב אבו ערר, דרך מקורית למחות נגד הצעת חוק המואזין, שיזמו חברי הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ומוטי יוגב (הבית היהודי), כשעמד על דוכן הנואמים וסלסל בערבית את קריאת המואזין "אללה ואכבר, אללה ואכבר". בתגובה השמיע ח"כ יהודה גליק מעל הדוכן שיר מהמקורות.



ברשות הפלסטינית, דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי "בהתנהלותה זו ישראל גוררת את האזור לאסון", וכינה את החוקים כ"צעד חמור מצד ישראל". אבו רודיינה הודיע כי ההנהגה הפלסטינית תפנה למועצת הביטחון ולכל המוסדות הבינלאומיים בנושא זה והדגיש כי "מדובר בהקצנה מדאיגה".