הולך לכלא: בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שלישי), במסגרת הסדר טיעון, 18 חודשי מאסר על הרב אליעזר ברלנד וכן פיצוי כספי בסך 25 אלף שקלים לכל אחת מהמתלוננות המופיעות בכתב האישום וכן פיצוי בסכום זהה גם למתלוננת נוספת שהגישה את התלונה מאוחר יותר.



גזר הדין ניתן לאחר שהנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים תוך ניצול מרות וכן בעבירה של תקיפה לפי כתב האישום, ברלנד מישש את חזן של שתי נשים, נישק אחת מהן עם לשונו על שפתיה, נישק אחרת על צווארה ונצמד אל גופה.



במהלך הדיון הכה הרב על חטא ואמר לשופט כי "על המעשים שלי בימי התנ"ך היה מגיע לי סקילה ושריפה. אני מתחרט באמת מעומק הלב על כל פגיעה שנגרמה באיש ובאישה אם במישרין או בעקיפין".



באחד מהאירועים בהם הודה ברלנד, בשנת 2011 הגיעה לביתו צעירה, שהייתה אז בת 20, כדי לבקש את ברכתו. "הנאשם נעמד בפתח החדר וקרא למתלוננת לבוא אליו כשידיו מושטות לקראתה", נכתב בכתב האישום. "הנאשם אמר כי הוא אביה וחיבק אותה בחוזקה תוך שהוא אומר כי יחבקה עד צאת השבת, כי התפלל לבואה והתגעגע אליה".



בהמשך, נצמד הרב בחוזקה לגופה של הצעירה, נגע בחזה ונישק את צווארה. הצעירה קפאה ולאחר מכן דחפה את ברלנד וניסתה להרחיקו, אך הוא המשיך להיצמד אליה, תוך שהוא מורה לה לומר את תפילת "התיקון הכללי". במהלך שהותה בחדר, אשר ארכה בין 20 ל-30 דקות, אמר לה כי ייתן לה כסף לקניית רכב על מנת שתוכל לבוא אליו כל יום, וכי לקח את כל עבירותיה ועתה היא "נקייה".



מהפרקליטות נמסר, כי "העבירות הכלולות בכתב האישום המתוקן מתייחסות לכל המתלוננות שהמשיכו לשתף פעולה עם מערכת אכיפת החוק. הפרקליטות ניהלה מצוד חובק עולם סביב ברלנד ודאגה להביאו לדין בישראל היום העביר בית המשפט מסר חד וברור לפיו מי שינצל את מעמדו לפגיעה בנשים ייכלא מאחורי סורג ובריח, גם בגיל שמונים".



הרב ברלנד בן ה-80, ממנהיגי חסידות ברסלב, נעצר בדרום אפריקה בחודש אפריל האחרון, בתום שלוש שנות מצוד. לאחר הסגרתו החליט שופט בית משפט השלום בראשון לציון לשחררו למעצר בית, אולם בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה והורה להשאירו במעצר, זאת בשל חשש מהימלטותו. במסגרת ההסדר, תקופת המעצר תנוכה לו מעונש המאסר שנגזר עליו.