נזקי השריפות לא פוחתים: האבק והפיח שהצטברו על רשת הולכת החשמל בעקבות גל השריפות עלולים לגרום עם הגעת הגשם הראשון להפרעות באספקת החשמל, כך מתריעה הבוקר (שלישי) חברת החשמל. בהודעה מטעמם נמסר כי "על אף עבודות התחזוקה הרבות שביצעה החברה כהכנה לחורף, שכללו שטיפות קווים, גיזום עצים ופיתוח הרשת, עם רדת הגשם הראשון, עלולות להיווצר תקלות בקווים".



עם זאת, ביקשו למסור בחברה כי הם "ערוכים באופן מלא לקראת החורף, כלל צוותי עבודה לתיקונים וציוד כבד הכולל במות הרמה ומנופים ליציאה מידית לשטח. לאחרונה התבצע תיאום והידוק הקשר עם רשויות מקומיות, גורמי החירום וגורמים ממשלתיים נוספים".



כמו כן הדגישו על אף ההיערכות המקדימה הנרחבת, הרוחות העזות הצפויות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפים וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרימת נזק שיגרום כאמור להפסקות באספקת החשמל.




נזקי השריפות בחיפה. צילום: גילי יערי, פלאש 90



צפי לסערה: כל הגשם שלא הגיע בנובמבר - יירד ביומיים



הגשם צפוי להגיע כבר מחר, רביעי. גשמים מקומיים יהיו בעיקר באזורי הצפון והמרכז ולקראת הלילה הם צפויים להתחזק. תחילת הגשם ביום רביעי תסיים את חודש נובמבר, מהיבשים ביותר מבחינת משקעים במשך עשרות שנים.



על פי מודלי החיזוי של שירותי הכבאות וההצלה הגשם יהיה רק "ההקדמה" ובימים חמישי ובשישי אמור להיות גשום וסוער מאוד עם ריבוי משקעים. על פי הצפי, כל כמות הגשמים שלא ירדה בנובמבר צפוי לרדת במשך יומיים וכן צפוי שלג בחרמון וייתכן גם שלג בפסגות הרי הגליל העליון.




גשם בתל אביב, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני