האם נמצא פתרון לפינוי עמונה שישביע את רצון כל הצדדים? מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, חתם הערב (רביעי) על צו המאשר הקמת אתר קרוואנים חלופי לתושבי עמונה במידה ואכן הפשרה שהציע היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט יוכר על ידי כל הצדדים.



הצו מסדיר שטח שלא נמצא במחלוקת משפטית, עליו תוכל המדינה להקים אתר ארעי להצבת קרוואנים, אליהם יוכלו לעבור תושבי עמונה במידה ויפונו. בגלל לוח הזמנים הצפוף במערכת המשפט ובמערכת הביטחון הוחלט לחתום על הצו הערב בכדי לאפשר הצגת התנגדויות להקמת האתר על פי החוק כולל התנגדויות לבג״ץ.



ההצעה של מנדלבליט מדברת על כך שיושכר שטח הגובל ביישוב הקיים, לטובת העתקת 41 מבני היישוב אליו. שטח זה מנוהל על ידי "הממונה על רכוש נטוש באיו"ש", המאגד את האדמות הפרטיות שבעליהן עזבו את האזור ולא חזרו לתבוע את בעלות עליהן.



על פי ההצעה, תושבי עמונה ישכרו את השטח, והכסף יישמר לבעל הקרקע, אם יבוא ויוכיח את בעלותו עליה. חוזה השכירות על הקרקע יהיה לשלוש שנים בלבד, ויוארך כל פעם בשלוש שנים נוספות. המבנים שייבנו יהיו ניתנים להזזה או לפירוק. אם תתקבל הצעה זו, היא מייתרת, לכאורה, את המשך בניית היישוב החדש שליד שילה, שיועד במקור למגורשי עמונה, אך במועצה האזורית מטה בנימין ממשיכים בקידום היישוב במקביל להסדרת המאחז.



הבוקר נדחתה ההצבעה בכנסת על חוק ההסדרה, על מנת לתת להצעה של היועמ"ש הזדמנות.



בתשובתם לבג"ץ בבקשת המדינה לדחות את הפינוי, אמרו התושבים כי הם דוחים את הרעיון. "ככל שהארכה המבוקשת מתבססת על הצורך לקדם את החלופה של 'שבות רחל' - אין בה מבחינתם טעם; ככל שתתבקש ארכה לשם קידום החלופות האחרות - הרי שהתושבים יצטרפו לבקשה.



בהתייחס לשיקולים שהעלתה המדינה לגבי ההתנגדות הצפויה לפינוי, כותבים התושבים: "תהיה מחאה, ותהיה התנגדות לפינוי. דחיית הפינוי לכל מועד בעתיד לא תשנה עובדה זו. המחאה וההתנגדות ייעשו באמצעים שונים ובלבד שאינם כרוכים בהפרות של הוראות הדין".