שר החינוך נפתלי בנט, שוחח הבוקר (שלישי) עם ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM, וניפק שורת ציטוטים לגבי מספר נושאים שנמצאים על סדר היום, כשבראשם פרשת עמונה, העיתונאי רביב דרוקר, ששלח חייל להקליט בסתר את תא"ל עופר וינטר, וליאור שליין. "ערוץ 10 עשו פה מעשה שלא יעשה. הם שלחו אדם עם מכשירי הקלטה למח"ט 'גבעתי', שהגן עלינו בגופו בעזה ובלבנון. תגידו לי, אתם השתגעתם? אתם השתגעתם? אני הייתי מ"פ בצבא. שאני אצטרך עכשיו לחשוב מה ואיך להגיד לחיילים שלי, כי ערוץ 10 שולחים לי בן אדם עם מכשירי הקלטה? אתם השתגעתם ועברתם קו אדום. 
"אני מצפה שלא תשלחו למח"ט 'גבעתי', שמסכן את חייו למען המדינה, בן אדם עם מכשירי הקלטה. תתביישו שם בערוץ 10, תתביישו לכם". רפאל השווה בין וינטר לתא"ל אופק בוכריס, שהודה בעבירת מין, ובנט אמר: "עדיין הוא גיבור. גיבור ישראל שהגן עלינו, בזמן שאתם יושבים שם באולפן".
על ההתנגשות עם ליאור שליין מנחה "גב האומה", תוכנית הסאטירה של ערוץ 10, אמר בנט: "לא התנגשתי אתו. אני כמעט ולא מגיב על 'יציאות' נגדי. אבל ללכת ולזלזל ברוב אזרחי המדינה, שהם מאמינים ולגחך את זה. להסביר שהתנ"ך לא קרה, לא היה משה רבנו ולא היה דוד המלך ולא היה זה ולא היה זה. בעיני זה ירוד, לא ראוי ועבר את הגבול. אז מה קרה? יש לאנשי תקשורת כזה עור רגיש שקשה להם עם ביקורת? זה נורא מצחיק. כל היום התקשורת חובטת, אז פעם אחת שמבקרים אותם הם קופצים. אז תתרגלו, תתרגלו, מה קרה?".

אל"מ עופר וינטר. צילום: דוברות משרד הביטחון

 
"לא כובשים ולא פולשים" 

 
השר בנט חגג בראיון את העברת חוק ההסדרה בקריאה טרומית בכנסת: "עשינו אתמול צעד היסטורי. אחרי 50 שנה ביהודה ושומרון אנחנו מכניסים נורמליזציה לחצי מיליון התושבים שם, שיפסיקו להיות אזרחים סוג ב'. לראשונה הם יוגדרו תושבי המקום, לא כובשים ולא פולשים. זה הישג אדיר עם השלכות היסטוריות, שבאבחה אחת מפיל את כל העתירות לבג"ץ של 'שלום עכשיו' ומסיר את העננה שמרחפת מעל העתיד של עשרות אלפי בתים ביהודה ושומרון. זה צעד שלא קרה מאז 67' ואנחנו שמחים". 
הקואליציה מגינה על מפרי חוק
"עשרות אלפי תושבים ביהודה ושומרון קנו בית ממדינת ישראל על פי דין. אחרי 20 שנה באים פקידים ששינו בדיעבד את הקו הכחול ואומרים שהבית יושב בהתיישבות שהיא לא מוסדרת. יש גם חמיצות", הדגיש השר בנט, "תושבי עמונה לא יוכלו להישאר בבתים הנוכחיים שלהם. אם יש מחאה נגדי זו זכותם הלגיטימית. אני מבין את הכאב שלהם ואפגוש אותם. אנחנו כל הזמן בקשר, שבימים האחרונים נחלש בגלל ההחלטה. אני חי עם זה בשלום, שלם לגמרי עם מהלך שאני מאמין בו. הפגנות מול ביתי יש כמעט מדי ערב". 

אמש נפגש בנט עם רבני ההתיישבות, בנוכחות שרת המשפטים וראש הממשלה, בניסיון למנוע מעשי אלימות בזמן העתקת עמונה. "הייתה פגישה טובה מאוד", אמר, "כולם לחלוטין השתכנעו בהישג המאוד גדול שהוא גם בזכות תושבי עמונה, שבזכותם אנחנו מונעים עוד כמה עשרות פינויי 'עמונות'". 
מה שאומר שתושבי עמונה מופקרים לגורלם 
"במקרה עמונה ירשנו פסק דין חלוט של בג"צ עם תאריך לפינוי. התושבים אמרו לאורך כל הדרך שהם לא נלחמים בשביל עמונה, אלא בשביל שאר ההתיישבות". על האפשרות שבג"ץ יפסול את חוק ההסדרה אמר בנט: "אני מצפה שזה לא יקרה, שבית המשפט לא יפסול חוק שכנסת ישראל מחוקקת. אנחנו מכילים על יהודה ושומרון את 'תקנת השוק', לפיה אם בית עומד על קרקע פרטית לא הורסים אותו אלא משלמים פיצויים לבעל הקרקע. 
אז זה חוקתי. למקרה שהוא ייפסל, במקביל לחוק בנינו 'רשת ביטחון', ואנחנו מעבירים מהלך ללא חקיקה שייתן תוצאות דומות לחוק, וזה בשיתוף פעולה עם מנדלבליט (היועץ המשפטי לממשלה)".
התנגשות בלתי נגמרת. בנט ושליין. צילום: פלאש 90, ויקיפדיה
התנגשות בלתי נגמרת. בנט ושליין. צילום: פלאש 90, ויקיפדיה