הותר לפרסום: חבר הכנסת לשעבר החשוד בקבלת שוחד הוא אמנון כהן, לשעבר ח"כ מטעם ש"ס, שכיהן כסגן יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הפנים והסביבה בכנסת. אתמול נעצר כהן בחשד לחקירה בגין חשדות חמורים לכך שבעת שכיהן בתפקידו קיבל שוחד מאיש עסקים, בין היתר באמצעות הטבות בעלות אופי מיני, בתמורה לקידום עניינים הנוגעים לתחום עיסוקו. בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים. 



לאחרונה, בעקבות התפתחויות שהושגו במאמצים חקירתיים והודות להזדמנות מבצעית שאפשרה התקדמות, בוסס באופן משמעותי החשד לביצוע עבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים על ידי הח"כ לשעבר.



במשטרה טענו בתחילה כי בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט בנוגע להמשך הטיפול בעניינו, אך במהלך החקירה עצמה, החליטו במשטרה כי הם יכולים לעשות את הצעד, ולאחר שבתחילה הוחלט על עיכובו לחקירה, שהתבצע במהלך היום. גורם שהיה חשוב להשלמת הפרטים בחקירה, הגיע למשטרה ונתן עדות, שחיזקה את החשד כנגד העבירות שמיוחסות לחבר הכנסת לשעבר, ובעצם בעקבותיה חלה התקדמות משמעותית בחקירה.



חשוב להדגיש, כי גם אם הגורם לא היה מגיע לישראל, תהליך העיכוב היה נעשה בכל מקרה, אך הגעתו "חסכה" את החקירה הסמויה והובילה לעיכוב שלו כבר היום ולאחר מכן למעצרו. מקורב לחקירה טוען ש"יכול להיות שתוך כדי החקירה יודיעו לח"כ לשעבר כי הוא עצור, וזאת לאור חומרת המעשים והראיות שהצטברו".



אגב, החשדות נגד הח"כ עצמו כבר הועלו בעבר בתוכנית התחקירים עובדה. החקירה מלווה גם על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).