כוחות צה"ל בהיקף גדול הגיעו הערב (שבת) לאזור המאחז עמונה. התושבים טוענים כי הכוחות מתכוננים לחסימת כביש 60, הציר המרכזי באזור, במטרה למנוע מתומכים להגיע למקום ולהקשות על פינוי המאחז הבלתי-חוקי. לפי כלל ההערכות, פינוי עמונה ייערך בימים הקרובים, וייתכן אף שיקרה עוד הלילה. לפי החלטת בג"ץ, על המדינה לפנות את עמונה עד ה-25 בדצמבר. 

במסגרת ההיערכות הגוברת של המשטרה, צה"ל ומערכת הביטחון לפינוי, שקיים חשש כי ידרדר לכדי אלימות, שירות בתי הסוהר (שב"ס) פינה שלושה אגפים בבתי-כלא. במידה והמשטרה תצטרך לבצע מעצרים במסגרת הפינוי, העצורים יישלחו אל אגפים מיוחדים אלו, שהוכשרו לצרכים הדתיים המיוחדים שמאפיינים את האוכלוסייה שעשויה להתעמת עם המשטרה במהלך הפינוי. אחד האגפים היה פנוי מבעוד מועד ושניים אחרים הוכנו במיוחד בימים האחרונים בהתאם לבקשה של המשטרה. כל אגף ערוך לקליטת עשרות עצורים. 
בשב"ס אישרו את הפרטים וציינו כי למרות שבשב"ס ניתן בכל רגע נתון לקלוט מאות עצורים, ההיערכות המוקדמת התבצעה לנוכח התחשבות באותה אוכלוסייה ובנסיבות הקיימות. 

היערכות לפינוי עמונה, השבוע

כזכור, תושבי עמונה החליטו לדחות ביום חמישי לפנות בוקר את הצעת המדינה להעתקת בתיהם אל חלק אחר בהר בו שוכן המאחז, שבתיו בנויים על קרקעות השייכות לידיים פלסטיניות פרטיות. בכך הוסרו מהשולחן כל האפשרויות לפשרה בין התושבים לבין המדינה. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לפינוי ואמר: "תושבי עמונה היקרים, ליבי עמכם. אתם נמצאים בתקופה קשה, לכם ולבני משפחותיכם, לכל עם ישראל. הממשלה מחויבת להתיישבות ביהודה ושומרון. אנחנו מחויבים לזה יותר מכל ממשלה אחרת בתולדות המדינה. לכן שרי הממשלה ואני עשינו כל מאמץ אפשרי, כל מאמץ, למצוא פתרון שישאיר את המתיישבים במקום. הקדשנו לזה לילות כימים, עשרות דיונים, העלינו פתרונות יצירתיים, פתרונות מחוץ לקופסא - אבל לצערי ההצעות שלנו לא התקבלו".
נתניהו הוסיף: "אני קורא לכולם לנהוג באחריות: לא לפגוע בשום אופן בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון. אלה הבנים שלנו, הם בבת עינינו, הם יקרים לכולנו, הם שומרים על כולנו. אין שום מקום לאלימות".