ההחלטה של תושבי מאחז עמונהלקבל את המתווה שהציע להם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הניבה, כצפוי, תגובות מברכות בימין וגינויים חריפים בשמאל. שרת התרבות והספורט מירי רגב (ליכוד), אמרה כי היא "שמחה שעמונה נשארת על ההר ומעז יצא מתוק. אני מברכת את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוביל את התהליך המורכב הזה בצורה ממלכתית ואנושית ממשלת ישראל רואה בהתיישבות ביו"ש נכס לאומי, היסטורי וביטחוני, אנחנו נרחיב ונפתח את ההתיישבות. תודה ל'שלום עכשיו' שזירזו את הליך ההסדרה הצודק והראוי של אלפי בתים ביהודה ושומרון".


ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), מיוזמי חוק ההסדרה, שמאחז עמונה נותר מחוצה לו בסופו של דבר, כתב בדף הפייסבוק שלו כי "אנשי עמונה הם אנשי התקווה. בחודשים האחרונים התעקשו אנשי עמונה לדבוק בתקווה להסדרת ההתיישבות ולהישאר על ההר. דרישתם הצודקת הדביקה ממשלה שלימה והבאנו את חוק ההסדרה. אחיזתם בתקווה שניתן יהיה לחוקק חוק שיסדיר את ההתיישבות כמו גם האמונה שניתן להשאיר את היישוב על ההר, הכריעה ויצרה מציאות. בהחלטתם היום הם ממשיכים את הדבקות בתקווה שניתן להצליח וכך יהיה בע"ה". 
 
עוד כתב ח"כ סמוטריץ', כי "ביחד עם אנשי עמונה נמשיך לדבוק בתקווה. לא ניתן לספק ולחשש מכישלון אפשרות להתקיים ולטרפד את השארת עמונה על ההר. היום בהחלטתם אנשי עמונה ממשיכים את דרך התקווה. אחיי גיבורי התקווה, בזכותכם ההתיישבות תמשיך לגדול ולהתחזק".



ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שתיווך במתווה עמונה שהתקבל, אמר כי "זה יום קשה ועצוב, אני סבור שמתוך העוול הנורא שנעשה כלפי תושבי עמונה שלא היה קורה לא לבדואים בנגב ולא לאף אוכלוסייה אחרת במדינת ישראל, ההחלטה שהתקבלה היא נכונה, והיא בבחינת הרע במיעוטו, העיניים מעתה מופנות לראש הממשלה ואנחנו מאמינים ומקווים שראש הממשלה יעמוד בחלקו בסיכום".

"נתניהו נכנע לסמוטריצ'ים - וכולנו משלמים"

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, גינתה את המתווה ואמרה כי מדובר ב"כניעה לבריונות ואלימות פוליטית". לדברי חברת הכנסת, "ההסכמה של אנשי עמונה למתווה חשובה, מניעת אלימות ושפיכות דמים מיותרת הם ערכים ראויים לציון – אבל המתווה הזה הוא עוד פרס לשוד מאורגן ובריונות פוליטית. הממשלה מכשירה גניבה וגזל קרקעות פרטיות, ובמקום להעמיד את תושבי עמונה במקומם, שוב נכנעים לציבור לחצני ואלים".

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי  ״המתווה ה'חדש' בעמונה הוא פשוט ישראבלוף, ומהווה שיא בנכונות של הממשלה לרקוד לפי החליל של ארבעים משפחות, שעבורם אין בעיה לדרוך על החוק ועל האינטרס הישראלי. מדהים לגלות איך קומץ מתנחלים שולי מצליח לסובב ראש ממשלה ומדינה שלמה על האצבע הקטנה שלהם ולשם כך הכל כשר. על הכניעה החוזרת הזאת של נתניהו וממשלתו לסמוטריצ׳ים כולנו משלמים״.

הביקורת על המהלך לא הגיעה רק מצדה השמאלי של המפה הפוליטית. יו"ר ארגון הימין להב"ה, בנצי גופשטיין, שנמצא עם עשרות מאנשיו בעמונה, האשים את חברי הכנסת של הבית היהודי בהרס עמונה. "בצלאל סמוטריץ' ונפתלי ובנט שותפים להסכם הריסת עמונה. בפעם הבאה הנוער יחשוב פעמיים אם להגיע ולהיאבק. הנוער הוא לא בשר תותחים להשגת נדל"ן. יש להצטער שאנשי עמונה לא מצאו לנכון להודיע קודם לצעירים הנפלאים שנמצאים כאן את החלטתם".