חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת), החשוד בעבירות ביטחוניות, ייחקר מחר בבוקר במשרדי להב 433 בלוד וזאת אחרי שבמהלך היום (שני) ניסו החוקרים לתאם עימו את החקירה ללא הצלחה. ח"כ גטאס חשוד כי במהלך ביקוריו אצל אסירים פלסטינים ביטחוניים הוא העביר להם בניגוד לחוק טלפוניים ניידים ומסרים מוצפנים.



החקירה המתנהלת כנגד גטאס, נפתחה בעקבות מידע שהעבירה יחידת המודיעין של שב"ס ונחשפה לראשונה שלשום אולם רק אתמול נתקבל האישור מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקור את ח"כ גטאס ומאז בעצם ניסו החוקרים להשיגו, לטענת גורמים במשטרה ללא הצלחה. מאוחר יותר לקראת שעות אחר הצהריים אותר ח"כ גטאס והחקירה עימו תואמה לשעות הבוקר.



גורמים המעורים בפרטים אישרו את הדברים. "חוקרי המשטרה ניסו להשיגו ללא הצלחה. הוא ויועציו ניתקו את הטלפון וברור ולמרות הספקולציות שעלו כי הוא עלול להימלט מהארץ, במשטרה דווקא האמינו שהוא יודע שלא יתבצע איכון למכשיר הטלפון עקב חסינותו על פי החוק ולכן הוא מצא זמן לתאם גרסה ולבחון את הסיטואציה שאליה נקלע. הוא ידע על החקירה ועל מהותה אבל לא יודע על פרטיה".



דוברו של ח״כ גטאס מסר בתגובה: ״לא ירדנו למחתרת, דברי שווא, אנחנו בקשר עם המשטרה מהבוקר לצורך תיאום מועד. ח״כ גטאס יתייצב לחקירה".



כידוע, בעקבות מידע שהגיע ליחידת המודיעין של שב"ס, התנהל מעקב אחר תנועתו של ח"כ גטאס בעת שזה הגיע לביקור בכלא אצל שני אסירים ביטחוניים, האחד וליד דקה, מי שהורשע ברצח משה תמם בשנת 1984, והשני באסל בזרה. בתום הביקור ולאחר שבבדיקה בתאם נמצאו 12 מכשירי טלפון ניידים וכן פתקים שהכילו על פי החשד פרטים מוצפנים, עוכב ח"כ גטאס מחוץ לכלא על ידי המשטרה וזומן לחקירה וזאת לאחר שהמידע הועבר במיידית אל המשטרה מיחידת המודיעין של שב"ס.



ח"כ גטאס התעלם מהזימון ובמשטרה המשיכו בחקירה סמויה וזאת מאחר ולא ניתן לבצע את מעצרו בשל חסינותו. בשל אותן נסיבות הוא לא עבר בידוק בכניסה לכלא ועל פי החשד ניצל את מעמדו כדי לקיים מגע עם גורם עוין זר ולבצע עבירות ביטחוניות.



יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב היום לראשונה על החשדות נגד חבר סיעתו ואמר כי "האשמות שפורסמו נגד גטאס בתקשורת הן חמורות מאוד ולכן צריכות להתברר בחקירה ולא בבית משפט שדה של חברי כנסת. חזקת החפות קיימת לכל אדם עד שהוכחה אשמתו ולכן הניסיון כבר לגזור את דינו של גטאס הוא אסור. אנחנו מוקיעים את הניסיון הציני והמכוער לנצל את המצב למסע הסתה נגד כלל הציבור הערבי ולניסיון לפגוע בזכויות והחסינות של כלל חברי כנסת. אנחנו מנהלים מאבק צודק בדרכים דמוקרטיות וחוקיות וכך נמשיך לעשות".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, קראה ליועץ המשפטי לממשלה למנוע ביקורים של חברי כנסת אצל אסירים ביטחוניים, אלא אם יעברו חיפוש בכליהם ועל גופם". לדבריה, "לצורך הברחת הטלפונים ניצל ח"כ גטאס את העובדה כי נהלי שב"ס מאפשרים ביקורים של חברי כנסת בבתי הכלא ללא שנערך חיפוש על גופם", כתבה רגב למנדלבליט. "פעולותיו של ח"כ גטאס הן ניצול ציני של הדמוקרטיה הישראלית בשירות הטרור. מצב זה לא יכול להימשך באף דמוקרטיה מתוקנת".

עוד הוסיפה השרה וביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה: "אבקשך להנחות את הגורמים הרלוונטיים ואת מנהלי בתי הסוהר כי יפעלו בהתאם לסמכותם לפי תקנה 30(ב) לתקנות בתי הסוהר, על פיה: 'מנהל בית הסוהר רשאי לאסור, בהחלטה מנומקת ובכתב, את כניסתו של מבקר לבית הסוהר, להגבילה בתנאים או להפסיק ביקור או פגישה עם אסיר, אם יש לו יסוד סביר לחשוד שביקורו של אדם יגרום לפגיעה בביטחון המדינה, בביטחון הציבור או בסדר הטוב והמשמעת של בית הסוהר', וימנעו ביקורים אצל אסירים ביטחוניים של חברי כנסת בכלל, וח"כ גטאס בפרט, אלא אם יעברו חיפוש בכליהם ועל גופם".