בג"ץ הורה היום (שני) לראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו ולשר האוצר, לנמק עד 1 בינואר 2017 מדוע לא ישקלו, על פי סמכותם הקבועה בחוק השידור הציבורי בישראל, להורות על הקדמת יום תחילת שידורי תאגיד השידור הישראלי. זאת בתשובה לעתירה שהגישו חבר הכנסת איתן כבל, ארגון העיתונאים והפעיל החברתי והפעיל החברתי עורך הדין אלדד יניב. השופטים נזפו במדינה, על תגובתה ה"בולטת באנורקסיה קיצונית", לדבריהם. "כמה זמן אפשר להעמיד אנשים במצב כזה של אי וודאות?" שאלו השופטים.



נציגת התאגיד חזרה בדיון על טענת הארגון, כי הוא מוכן לעלייה לשידור. השופט מני מזוז עקץ את מקבלי ההחלטות, כשאמר ש"השיקולים לדחות את תחילת השידורים זה לא קשור למוכנות טכנולוגית – אלא למוכנות לדברים אחרים". נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, ביקשה התייחסות למצב "הבלתי נסבל" בו נמצאים עובדי התאגיד. "הבעיה היא שכנראה אף אחד ממי שמושפע מדברים אלה לא בטוח שזה ייגמר ב-30 באפריל (המועד האחרון שבו אמור להתחיל לפעול התאגיד על פי החוק, מ"ש), האם אתם יכולים להצהיר על כך?" הוסיף ושאל השופט מזוז.



השופט מזוז ציין כי תגובת המדינה לעתירה "בולטת באנורקסיה קיצונית יחסית למהות ולהיקף העתירות והנושאים שבהם. כאשר על חלק ניכר מהנושאים אתם בכלל לא מתייחסים ויש לכך משמעות. על אלה שאתם מתייחסים אתם מתייחסים באופן עקיף. בעצם התגובה שלכם היא בעקיפין על ידי הליך החקיקה".


מבחינת הממשלה, לא תם המאבק על הקמת תאגיד השידור. כאמור, בתחילת השבוע הבא יצטרכו שם להסביר בפני שופטי בג"ץ את העיכוב הניכר בעליית השידור.



בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הקובעת כי מועד תחילת שידורי תאגיד השידור הציבור הישראלי יהיו ב-30 באפריל 2017 ובוטלה האפשרות הקיימת היום בחוק להקדים את מועד התחלת פעולת התאגיד 1 בינואר 2017. 45 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק, 36 חברי כנסת הצביעו נגד הצעת החוק והיא אושרה בקריאה ראשונה.
השר יריב לוין (ליכוד) שהציג את הצעת החוק אמר: "כל הדיון סביב הנושא של השידור הציבורי במידה רבה מנותק מהדיון המהותי שאמור להתבצע בעניינו. הפך לדיון פופוליסטי ולאו דווקא לנושא המהותי. השאלה היא עד כמה יש יכולת אמתית לקיומו של דיור ציבורי שממומן בכספי ציבור? אני חושב שיש חשיבות גדולה בעידוד הפקות מקור ויש מקום לערוץ שמשדר סדרות דוקומנטריות, אבל לא בטוח שתחום החדשות יכול להתנהל ולהתחרות בעוצמה וביכולות שיש לערוצים מסחריים. 
"דבר נוסף,  מה שקרה במערכת המשפט קרה גם כאן ואת זה אנחנו רוצים לתקן ולשנות. מבחינה התוכן, מה שנעשה קודם לא היה מספיק טוב ולכן הרצון לשנות ולדחות את יישום החוק כדי לעשות את הדברים בשום שכל". קודם לכן מתחו חברי כנסת מהאופוזיציה ביקורת על מדיניות הממשלה בנושא תאגיד השידור הציבורי. ח"כ דב חנין אמר כי  "ראש הממשלה מנהל מלחמה נגד עצם קיומו של שידור ציבורי".