שלושה ימים לפני הדיון שיכריע את גורלו של סמל אלאור אזריה, החייל שהואשם בהריגת מחבל מנוטרל מתל רומידה בפורים אשתקד, הערב (ראשון) פנה החייל באמצעות עורכי דינו אילן כ"ץ אייל בסרגליק וכרמית שחיבר, לשר הביטחון אביגדור ליברמן בדרישה שיביא לממשלת ישראל הצעה להקמת וועדת חקירה ממלכתית לבדיקת התנהלות הפרקליטות הצבאית בפרשה.



"כלו כל הקיצים" כתבו נציגיו לשר הביטחון. "אנו מבקשים לפעול לפי חוק וועדת החקירה ולהביא בפני הממשלה הצעה להורות על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת זיהום ההליך באופן מוחלט" נכתב לליברמן. "כולל התנהלותם של גורמים צבאיים בכירים, בפרקליטות ובצבא, שמנסים גם כעת, להשפיע על ההליך השיפוטי".



עוד טוענים עורכי הדין "סברנו כי יש להמתין בסבלנות להכרעת הדין של בית הדין הצבאי, אולם ב'מקהלה מתוזמנת היטב', חברו להם יחדיו, בכירי אדריכלי הפרשה, להשפיע ולהטות את כף המאזניים, ולהפעיל לחץ בלתי פוסק, אשר עלול להשפיע, לדאבון הלב על השופטים".



האם ייענה לבקשה? שר הביטחון אביגדור ליברמן, צילום: פורום סבן
האם ייענה לבקשה? שר הביטחון אביגדור ליברמן, צילום: פורום סבן



"הפצ"ר מנסה להשפיע על השופטים"



עורכי הדין של אזריה טוענים כי הציטוט המיוחס לגורם בכיר בצה"ל לפיו הוא מעריך כי אלאור יורשע בהריגה שייך ללא אחר מאשר הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק. "יש בידנו על מה לסמוך לצורך קביעה זו" מבהירים עורכי הדין לשר הביטחון. "הפצ"ר בהתבטאות זו מנסה להשפיע על השופטים" הם טוענים. "או שמא יש לו מידע פנימי לגבי החלטת השופטים".



לצד הדברים הקשים שכותב אזריה באמצעות עורכי דינו לשר הביטחון, הוחלט היום להזיז את הדיון ביום רביעי בבוקר מבית הדין הצבאי ביפו לבית הדין המיוחד לערעורים בקריה בתל אביב. גורם צבאי הסביר כי מדובר באולם גדול יותר שיוכל להכיל את בני משפחתו של החייל ואת התקשורת הישראלית והזרה שתגיע לסקר את הכרעת הדין. בסביבתו של החייל אומרים כי ההחלטה נועדה לפגוע בהפגנה שהם מתכננים ובהבאת המונים אל מחוץ לאולם הדיונים.



גורם צבאי אמר בתגובה ל"מעריב אונליין", כי "הטענות לפיהן בצה"ל מנסים להשפיע על ההליך אינן נכונות כמו גם הטענות לפיהן אמירתו של קצין בכיר בצה"ל על הרשעתו של אזריה ומיוחסות לפצ"ר תא"ל שרון אפק אינן נכונות".