"הרשויות כולן ידעו ושתקו" – כך טוענות נשותיו של גואל רצון. כחצי שנה לאחר שנקבע כי ירצה 30 שנות מאסר בגין שורה ארוכה של עבירות מין בנשותיו ובבנותיו, 16 מהנשים ומילדיו של רצון הגישו היום (שני) תביעה נגד רשויות המדינה בגין רשלנות, בטענה כי "קיבלו פניות חוזרות ונשנות לנקוט בפעולה למניעת הזוועה, ובכל זאת התרשלו ונמנעו מלמלא את חובתן".



הנשים תובעות פיצויים בסכום של 60 מיליון שקל ממשרדי הרווחה, המשפטים והחינוך וכן ממשטרת ישראל ומעיריית תל אביב. בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עורכי הדין יעקב וינרוט, עמית חדד, מאיר אברהם ושמעון כ"ץ, נכתב כי "חובתה הבסיסית של המדינה היא לדאוג לשלומם, רווחתם, כבודם האישי, ביטחונם האישי וכיבוד זכויותיהם הבסיסיות של אזרחי ותושבי המדינה. חובות אלה הופרו על ידי הרשויות".



במסגרת כתב התביעה טוענות הנשים כי מעשיו של רצון היו ידועים לרשויות לכל הפחות כבר משנת 2,000 – אז העלה משרד חקירות שחקר את הנושא עדויות לגילוי עריות וקיום יחסים עם קטינות. במקביל פורסמה כתבה בתקשורת אודות הנעשה בבית.



מהתביעה עולה כי הוריה של אחת הנשים פנו המשפטים דאז, יוסי ביילין, בבקשה לחקור את הנעשה ב"כת" של רצון וכן לשרה לקליטת עלייה לשעבר, יולי תמיר. עוד הוזכר כי בשנת 2003 הוגשה תלונה רשמית למשטרת ישראל - אך גם זו לא טופלה.



בתביעה מונות הנשים את הנזקים שנגרמו להן כתוצאה מכך שסבלו במהלך השנים, בין היתר, ממעשי סדום, אינוס נערות מתחת לגיל 16, גילוי עריות, שיעבוד וניתוק הנשים ממשפחותיהן, דיכוי והשפלה ועוד. "הרשויות לא עשו ולא עשו די כדי למנוע את נזקם של התובעים", נכתב בתביעה.