האם המועמד המוביל לרשת את נשיאות צרפת הסתבך בשערוריית שחיתות שיכולה לעלות לו בבחירות? תחקיר של העיתון "לה קנאר אנשנה" חשף היום (רביעי) כי פנלופה פיון, אשתו של המועמד השמרני לנשיאות צרפת פרנסואה פיון, מי שדרכו הייתה נראית סלולה לארמון האליזה, קיבלה במשך שמונה שנים שכר של 500 אלף אירו על פעילות פרלמנטרית למרות שלא עשתה דבר.



העיתון, ששמו בצרפתית אומר "הברווז הכפול" ומתמחה בתחקירי עומק ובסטירה נושכת, תיאר בהרחבה תקופות זמן שונות שבהן פנלופה לא עבדה אף יום אחד ובכל זאת קיבלה שכר. יש לציין כי העסקת קרובי משפחה של פוליטיקאים במשרות פוליטיות חוקית בצרפת, אך מצופה כי הם יעבדו. לאחר הפרשה, פנלופה הפכה למושא ללעג ובדיחות אינטרנטיות רבות במדינה, בהן היא תוארה בין השאר כזקנה שעובדת בעבודות כפיים.





חבר קרוב של פנלופה, ז'אן רובינסון-בהר, התראיין לשבועון וטען שהוא לא זוכר שראה אותה בעבודה. "אף פעם לא עבדתי איתה ואני לא יודע על מה קיבלה כסף. אני רק יודע שהייתה אשתו של השר".



דוברו של המועמד, תיירי סולר הכחיש כי הייתה התנהלות לא תקינה ואמר: "פנלופה עבדה בשיתוף פעולה עם בעלה ולא היה צריך להגדיר לה תפקיד ברור. היא עבדה בצללים ועשתה עבודה חשובה".