צעירה, ושלושה ילדים, בהם שני בניה, נמצאו היום (שבת) ללא רוח חיים במושבה מגדל שבצפון. על גופותיהם נראו סימני אלימות, ביניהם דקירות. ילד נוסף נפצע קשה והוא מטופל רפואית. חשוד ברצח, ככל הנראה אבי ילדיה, נעצר קרוב למושבה זמן קצר לאחר מציאת הגופות. המשטרה הזרימה למקום כוחות רבים, והחלה חוקרת את הנסיבות המדויקות. הרצח היה אלים ביותר, ועל על פי עדויות במשטרה מדובר ב"אחד ממקרי הרצח הקשים ביותר שנראו מאז ומעולם בישראל". מצב הגופות היה קשה



האישה שנרצחה הנה כבת 23, והילדים שנרצחו הם בני כשנה, שנתיים ושמונה. הילד הנוסף שנפצע הוא בן 11. שני פרמדיקים שהגיעו לזירה מסרו: "המראה במקום היה מזעזע. אישה ו-3 ילדים כבני 4, 3 ושנה היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם סימני אלימות בגופם. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום. ילד כבן 11 שהיה מחוץ לבית היה בהכרה וסבל גם הוא מחבלות וסימני אלימות בכל חלקי גופו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים כשמצבו מוגדר קשה ויציב".



לכתבה המלאה



מדיניות טראמפ נותנת את אותותיה 


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך במדיניותו הנוקשה שלא לאפשר לזרים להיכנס לגבולות ארה"ב. טראמפ חתם על צו נשיאותי שאוסר על כניסתם של כ-134 מיליון בני אדם שמגיעים מארצות בעלות רוב מוסלמי, בהם כמובן גם פליטים סורים, למשך תקופה של 90 יום. הצו שנקרא "הגנה על המדינה מכניסת טרוריסטים זרים" משהה בנוסף את תכנית קבלת הפליטים לארה"ב במשך 120 יום, עד שתחודש עבור אזרחי מדינות שחברי קבינט יקבעו כי נבדקו כראוי. לדברי טראמפ מדובר ב"אמצעי בטיחות קיצוני". 



מדיניותו נתנה את אותותיה כבר היום, כשחמישה אזרחים מעיראק ואזרח נוסף מתימן עוכבו בנמל התעופה בקהיר שבמצרים ולא הורשו לעלות על טיסת "איג'יפטאייר" שיעדה הסופי היה ארה"ב. על אף שלשישה היו אשרות כניסה בתוקף לארה"ב, הם נתקלו בחסימה ונאלצו לחזור לביתם. 



מוקדם יותר היום, כ-300 מהגרים לא מוסלמים מאיראן נותרו ללא מענה באוסטריה, לאחר שהזמינו כרטיס טיסה לארה"ב. האזרחים האיראנים היו אמורים לעבור את ראיון קבלת הויזה באוסטריה, מפני שלנציגים האמריקאים לא הייתה אפשרות לפגוש אותם באיראן. גם הקפאה זו נעשתה ביוזמתו של טראמפ. 



בתוך כך, במקסיקו גברו הקולות שקראו לנקוט צעדים מול כוונתו של הנשיא טראמפ לבנות חומה בין שתי המדינות, נוסף להטלת המס בשיעור של 20% על סחורות שהמדינה מייצאת אל תחומי ארה"ב. במקסיקו וברחבי העולם המנהיגים קוראים לטראמפ לחזור בו מכוונתו לבנות חומה בגבול מקסיקו. בין הקולות הדומיננטיים - נשיא מקסיקו לשעבר, פיליפה קלדרון, שאמר כי על מדינתו לגרש סוכנים של רשויות אמריקאיות הנמצאות במקסיקו. 



לכתבה המלאה



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



 מזג אוויר סוער ברחבי הארץ 



עשרות מרעומים נפלטו הבוקר בחופי הרחצה באזור תל אביב והרצליה, ונתגלו בציר שבין חוף הצוק לחוף מנדרין (קולוני). כוחות משטרה גדולים וחבלנים סרקו את האזור והרחיקו את הציבור, מחשש שמא יתקרבו האזרחים למקום וברגע של מגע עם המרעומים יתרחש פיצוץ. 



ההערכה היא כי בשל מזג האוויר הסוער והרוחות, נפלטו לחוף מרעומים ששקעו בקרקעית הים, והחשש הוא כי מגע יד של אזרחים מתוך סקרנות עלול לגרום לפיצוץ ולנפגעים.



בתוך כך, שלג ירד בקיבוצי הגליל העליון סאסא, ברעם, משגב עם ומנרה. ערבות מנרה כוסו ב-15 ס"מ של שלג שירד במהלך השבת. באתר החרמון, נערמו כ-50 ס"מ של שלג בשני המפלסים. 



שלג בבית ג'ן. צילום: לוטפי מרעי



הרצוג: "מירי רגב וראש הממשלה שלה חייבים להתפטר" 


הליכודיאדה השנייה נערכה בסוף השבוע באילת, למרות הביקורת על כך שהחגיגות נקבעו ליום השואה הבין לאומי. גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהגיע לחגיגות, זכה לקריאות בוז במהלך נאומה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב



באירועי שבת תרבות בחולון, התייחס שרון להשתתפותו בליכודיאדה, ואמר כי "אני לא חושב שאבא פירק את הליכוד, הוא נדחק ממנו החוצה. רוב מצביעי הליכוד לא אהבו איך שנהגו בו. לאן שאבא הלך, הלכתי אחריו לכל מקום, אבל הליכוד נשאר בלבי הרבה מאוד שנים". 



במקביל, באירועי שבת תרבות ביהוד, יו"ר הקואליציה, יצחק הרצוג, התייחס לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו להתפטר. "חשתי בושה גדולה מאוד מהאמירה של מירי רגב אתמול, שרת התרבות של מדינת ישראל. היא הגחיכה והוזילה את חשיבותו של יום השואה הבין לאומי ואני חושב שזה היה כל כך מקומם שקשה לי למצוא את המילים. אני רוצה להזכיר לה ולציבור שאת יום השואה הבין לאומי יזמה ממשלת ישראל", אמר הרצוג.



עוד הוסיף כי "מי שהוביל את היוזמה הזאת היה שר החוץ דאז סילבן שלום, והיא עברה בהחלטה מיוחדת של העצרת הכללית של האומות המאוחדות. מאז, יום השואה הבין לאומי הפך ליום חשוב בעשרות מדינות, פרלמנטים וממשלות. והנה קמה מירי רגב ואומרת דברים הזויים לגבי יום השואה, שאלמלא הליכודיאדה לא היה רייטינג ליום השואה הבין לאומי. אני חושב שמירי רגב חייבת להתפטר יחד עם ראש הממשלה שלה". 



 אושיית תרבות נוספת הלכה לעולמה 


השחקן הבריטי ג'ון הרט, שניהל קריירה מפוארת החל משנות השישים של המאה העשרים ועד לשנת 2016, הלך לעולמו והוא בן 77. הרט נפטר ב-25 בינואר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, אמנם הידיעות על מותו הגיעו רק היום. הוא הותיר אחריו אישה, אנוון ריס מיירס, ושני ילדים. 



בין תפקידיו הבולטים של הרט ניתן למנות את קיין, הקורבן הראשון של החוצן בסרט "הנוסע השמיני", מקס במותחן הפשע של אלן פארקר "אקספרס של חצות" (שעליו היה מועמד לראשונה לפרס אוסקר, אך בסופו של דבר זכה בפרס גלובוס הזהב), פעיל בית הספר הרדיקלי "סקרוודייק" בסרט "מלקולם הקטן" ודמותו של ג'וזף מריק בביוגרפיה הקולנועית "איש הפיל", ווינסטון סמית' בעיבוד הקולנועי לספר "1984", וזה רק על קצה המזלג. 



ג'ון הרט. צילום: רויטרס