איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון, ממשיך להכחיש כי נטל שוחד, כדי לשלם לנשים שטענו כי פגע בהן מינית. היום (שלישי) הוא ניצל את הדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בתנאים המגבילים שהוטלו עליו בעקבות כתב האישום, כדי לפנות לתושבי עירו. "אני אוהב את התושבים, אני אוהב לעבוד", אמר בתום הדיון. "באתי לעבוד עם לב נקי וכל אשקלון יודעת את זה. התאכזבתי מכתב האישום, אבל אני מאמין שהאמת שלי תצא לאור בבית המשפט.


סנגורו, עורך הדין ששי גז, הוסיף כי "איתמר לא לקח שוחד. הוא איש יקר והגון, שאני בטוח שגם היום, תושבי אשקלון היו בוחרים בו". שמעוני עצמו מסרב לפרוש מתפקיד ראש העירייה, למרות כתב האישום החמור נגדו. בשבוע הבא תדון ועדה מיוחדת בהמשך עיסוקו של שמעוני כמי שעומד בראשות העירייה.



השופט, אברהם הימן, האריך את התנאים המגבילים שהוטלו על שמעוני. בין היתר, הוטלו מגבלות על עבודתו בעירייה וכן הוטל עליו להפקיד ערבות בסכום של 100 אלף שקל – מחשש שיברח. שמעוני ניסה להזים את האפשרות כי יברח ואמר לשופט כי אשתו נמצאת בחודש החמישי להריונה. שמעוני, חולייה נוספת בשרשרת של ראשי רשויות מקומיות המסתבכים בפלילים, מואשם בקבלת שוחד בסכום של למעלה ממיליון שקלים מקבלנים בעלי אינטרסים כלכליים באשקלון. זאת לאחר שקיבל לכאורה משתי נשים מכתבי דרישה, בהם נטען כי פגע בהן מינית. מכתב האישום עולה כי שמעוני שילם לשתי נשים לפחות "דמי שתיקה".



 עוזרו של ראש עיריית כפ"ס - למעצר בית 



התפתחות בחקירת הפרשה העוסקת בעיריית כפר סבא והעומד בראשה יהודה בן חמו. יממה אחרי שהוארך מעצרו של עוזר ראש העירייה דותן חננסון בשלושה ימים החליטו היום (שלישי) חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה לשחרר את חננסון, למעצר בית עד שבת ולאחר מכן תיבחן ההתייחסות לגביו? שאר החשודים שהובאו לבית המשפט נותרו בשלב זה במעצר.



במשטרה מאשרים כי לנוכח ההתפתחות בחקירה הוחלט על שחרורו המוקדם של חננסון למעצר בית בטרם הסתיימו ימי המעצר שהשית עליו בית משפט השלום בראשון לציון.



כזכור, בשני בבוקר נעצרו ראש עיריית כפר סבא, עוזרו וארבעה נוספים בהם קבלנים ואנשי עסקים בעלי אינטרסים כלכליים בעיר במסגרת פשיטה שערכו חוקרי היאח"ה על בתיהם ומשרדיהם לרבות בבניין העירייה עת היציאה לחקירה הגלויה ולאחר שנתיים של חקירה סמויה. יחד איתם עוכבו לחקירה שמונה מעורבים נוספים ששוחררו מבעוד מועד בתנאים מגבילים.



המשטרה מייחסת לבן חמו שורה של עבירות מתחום השחיתות הציבורית לרבות שוחד, מרמה והפרת אמונים. ראש עיריית כפר סבא הצטרף בכך אל שורה ארוכה של ראשי ערים שנעצרו ונחקרו בגין עבירות על טוהר המידות ורק לאחרונה שוחרר למעצר בית ראש עיריית צפת אילן שוחט.