המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד דניאל יעקב, שוטר סיור בן 37 בנקודת מגילות, בגין מעשה מגונה והטרדה מינית של חיילת בשירות חובה. כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד לאורה נהון, מתאר סיטואציה מחרידה וקשה עמה התמודדה החיילת הצעירה. 



על פי האישום, במסגרת שיתוף פעולה בין צה"ל למשטרה, אסף שוטר את החיילת מהמוצב הצה"לי אל עבר תחנת המשטרה בשעות הערב. בעת שהגיעו לתחנה ירד השוטר מהניידת והנאשם יעקב עלה אליו. במהלך הנסיעה הוא שאל החיילת שאלות מטרידות ואישיות כמו מה הטעם שלה בבנים, האם היא בתולה, מה היא "עושה עם בנים" ומתי הייתה החוויה המינית האחרונה שלה. היא היססה להשיב, אולם הנאשם הפציר בה שלא תתבייש ממנו ושתענה לו בכנות.



לאחר הדברים האמורים, עצר הנאשם את הניידת בנקודה חשוכה בתואנה כי הוא זקוק למנוחה וביקש מהחיילת שתחוש כיצד היד שלו מחוספסת. לאחר מכן נשען לאחור על כיסאו והחל מלטף את החיילת בעורפה. החיילת אמרה לו כי הדבר אינו נעים לה, והסיטה את ידו. בשלב זה ביקש ממנה הנאשם כי תעסה אותו, והיא השיבה: "ממש לא, אני גם לא טובה בזה". יעקב הציע ללמד אותה, בעודו מניח את ידיו על כתפיה, ומסובב את גופה. המתלוננת קפאה על מקומה, והנאשם עיסה במשך זמן קצר את גבה של המתלוננת ואמר: "נו, נכון שזה נעים?".



צילום ארכיון: אבשלום ששוני



התירוץ של השוטר: רציתי לבחון תגובה



בהמשך הניח הנאשם עוד מספר פעמים את ידו על עורפה של המתלוננת, חרף העובדה כי המתלוננת הביעה את העדר הסכמתה לכך, ובשלב מסוים גם הניח את ידו על ירכה. החיילת הסיטה את ידו של הנאשם לכיוונו ואמרה לו: "שים אותה שם". לאחר שהניח שוב את ידו על ירכה אמרה לו בתקיפות: "שתישאר שם באזור שלך, אתה לא מתקרב אליי ולא נוגע בי". בהמשך שאל הנאשם את החיילת למידת החזייה שלה, וגם מה הסיכוי ש"את תשני אצלי, או שאני אצלך, אני מעליך". המתלוננת השיבה שהדבר לא יקרה.



לאחר הדברים המתוארים אמר הנאשם למתלוננת כי ביקש למעשה לבחון כיצד מגיבות בנות גילה למצבים דומים, לכן ביקש ממנה שלא לדבר על אשר אירע עם איש, מאחר שיש בדעתו להמשיך לבדוק בנות נוספות.



על פי כתב האישום, במעשיו עשה הנאשם מעשה מגונה במתלוננת בלא הסכמתה והטריד אותה מינית בהתייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותה, כאשר הראתה לו שאינה מעוניינת בהתייחסויות האמורות.