בתום חקירה שנמשכה מאז חודש ינואר ובמהלכה התבססה תשתית ראיית מוצקה לכאורה הגישה היום (חמישי) מחלקת התביעות של המשטרה בשיתוף עם יחידת יהלום ברשות המיסים כתב אישום נגד שלושה תושבי חוץ הלומדים במרכז הבינתחומי בהרצליה, בגין עבירות של סחר בסמים ועבירות מס. הפרשה החלה בראשית ינואר, אז נעצרו שניים מהסטודנטים, אולם לאחר חקירה שוחררו השניים לביתם. מה שהחשודים לא ידעו שבלשי מרחב ירקון יושבים להם על הזנב, עוקבים אחריהם ואפילו מאזינים לשיחות הטלפון שהם מבצעים.



החשודים המשיכו בעסקיהם ולקראת סוף חודש ינואר נעצר חשוד אחר בפרשה שהוביל בעצם להתפתחות המהותית בחקירה. בבדיקת מכשיר הטלפון הנייד שלו נמצאה רשימת טלפונים של אותם סטודנטים צרכני הסמים וכן הודעות שהועברו בינו לבינם במסגרת ביצוע העסקאות לכאורה. כמו כן, בעקבות מעצרו של אותו צעיר ביצעו חוקרי מרחב ירקון גם את מעצרם של החשודים שנעצרו בתחילת החקירה ומעצרם של השלושה הוארך על ידי בית המשפט מספר פעמים.



הואשמו בעבירות כלכליות



מכתב האישום עולה כי השלושה סחרו בסמים כשקהל הלקוחות שלהם הוא לא אחר מסטודנטים שלומדים ביחד איתם לספסל הלימודים. השלושה עסקו בפעילות ענפה של סחר בסמים, במספר רב של הזדמנויות ובחלק מהמקרים, סחרו בסמים בתחומי המרכז הבינתחומי. כמו כן, בכתב האישום נטען כי הנאשמים היו חייבים בדיווח לפקיד השומה בהודעה על פתיחת עסק ועל תחילת התעסקות, כמו גם היו חייבים בניהול ספרים ודיווח בגין הכנסותיהם. כל זאת בפרט כאשר מדובר בעסק הרחוק מן העין, כפי שמוגדר בחוק.



במשטרה מציינים כי "כתב אישום זה הנו תולדה של פעילות נחושה ובלתי מתפשרת בסוחרי הסמים, אשר בדרך של עשיית כסף קל ומהיר מביאים לפגיעה בציבור הצרכנים, בגופם וברכושם. שיתוף פעולה פורה זה, של המשטרה ביחד עם יחידת יהלום, הביאה לכתב האישום המבטא את הצורך בפגיעה כלכלית, בד בבד עם ההרתעה הפלילית באותם נאשמים".