16 שנות מאסר נגזרו היום (שני) על שתילה אבו עיאדה, תושבת כפר קאסם שהודתה והורשעה בניסיון רצח על רקע לאומני של תושבת כפר סבא בת 30, במהלך פיגוע דקירה בראש העין ב-2016. לאחר שהורשעה על פי הודאתה במסגרת הסדר טיעון בניסיון רצח, אישר היום בית המשפט המחוזי בלוד לשלוח אותה לשנים רבות בכלא. עוד נגזר עליה מאסר על תנאי וכן תשלום סכום של 100,000 ש"ח כפיצוי למתלוננת.
 
לאחר מתן גזר הדין אמר התובע, עו״ד עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז: ״הנאשמת, אזרחית ישראלית, החליטה להרוג יהודים כחלק מגל רצחני של פיגועי דקירה ובמשך מספר חודשים תכננה ובחנה אפשרויות פעולה שונות לביצוע מטרתה. היא הצטיידה בשני סכינים וארבה לקורבן יהודי מזדמן באזור התעשייה בראש העין, עד שהבחינה במתלוננת והחלה לדקור אותה שוב ושוב, וכן ניסתה לדקור את עוברי האורח שנחלצו להגנתה. 

"רק נוכח תושייתה של המתלוננת והאזרחים שמנעו מהנאשמת להמשיך במעשיה, לא הצליחה להגשים את מטרתה. בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות וקבע כי מעשיה, אשר בוצעו באכזריות וממניע גזעני ולאומני, ראויים לעונש מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח, לצד פיצוי משמעותי למתלוננת".
הפיגוע אירע באפריל 2016, ברחוב המלאכה בראש העין. "יצאתי מפגישת עבודה והלכתי לכיוון הרכב שלי", שחזרה קורבן הפיגוע, אם לשלושה בת 30 מכפר סבא, למעריב. "התעסקתי בטלפון וממש לא שמתי לב. פתאום אני קולטת אישה ערבייה מתחילה לעוט עליי והרגשתי 'בום' ביד ואני מרגישה זאת דקירה ויש לה סכין ביד". 
 

היא סיפרה כי לאחר מכן החלה לצרוח: "זרקתי עליה את התיק, נפלתי אחורה על הרצפה והיא פשוט קמה עלי. היא המשיכה לדקור אותי עוד כמה פעמים ואני צועקת והודפת אותה עם הידיים והרגליים. חשבתי שאני עוד שנייה הולכת למות. אמרתי לעצמי שאם לא באים עוד שנייה אנשים, אני לא מצליחה להדוף אותה. כבר לא יכולתי. היא חמושה עם סכין והיא גם גדולה כזאת ואני על הרצפה בלי כלום. נפלתי. היד שלי שתתה דם ויש לי שריטה בחזה כי היא ניסתה לדקור אותי בלב".
לפניות לכתבת: [email protected]