מועד הפינוי של שדה דב בתל אביב יוכרע היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה. הח"כים איציק שמולי (המחנה הציוני) ובצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) יזמו הצעת חוק, עליה חתומים למעלה מ-70 חברי כנסת לדחות את פינוי שדה דב בשנתיים נוספות – בשנת 2019. הטרמינל האזרחי בשדה דב אמור להפסיק את פעילותו בחודש הבא. זאת, בעקבות החלטת בג"ץ. בחודשים האחרונים נעשה ניסיון להגיע לפשרה עם בעלי הקרקעות במתחם שדה דב, על דחיית מועד הפינוי, אך המגעים לא צלחו והבעלים דורשים לממש את זכויותיהם. במתחם שדה דב אמורות להיבנות אלפי יחידות דיור.



על פי הצעת החוק, פעילות השדה האזרחי תועבר לתוך השדה הצבאי עד לפינוי האחרון בשנת 2019. הצעת החוק מבקשת שלא להפסיק את הפעילות התעופתית אזרחית משדה התעופה דב, כל זמן שנמשכת בו הפעילות התעופתית הצבאית. זאת, בטענה שצפויה פגיעה קשה בעיר אילת ותושביה מבחינה תיירותית, כלכלית ובריאותית וניתוק העיר הלכה למעשה מהגישה למרכז הארץ. עוד נטען על פגיעה קשה בענף המלונאות בשל הפסקת הטיסות משדה דב. לאחר סגירת שדה התעופה אמורות הטיסות מאזור המרכז לצאת ולנחות רק בנתב"ג.



על פי הצעת החוק, הוצאת שדה התעופה האזרחי תיעשה רק בשנת 2019 בצמוד לפינוי השדה הצבאי יחד ולא באפריל הקרוב 2017, זאת לאחר שלא הוקמה חלופה נאותה לקליטת פעילות התעופה האזרחית משדה דב.



יוזמי הצעת החוק טוענים שהיא אינה סותרת את האפשרות להתחיל לקדם את הליכי התכנון ובדיקת הקרקע בשדה, כך שטרמינל הנוסעים יועתק כמה עשרות מטרים מערבה והעבודות יחלו ממערב למזרח במקום להיפך. "במשמרת שלנו לא יהיה גזר דין מוות לאילת ולפריפריה", ציין שמולי. "אין טיפת היגיון לסגור את השדה האזרחי ולפגוע בפריפריה בעוד השדה הצבאי ממשיך לפעול", הדגיש סמוטריץ.