משרד המשפטים הודיע היום (רביעי) כי אין לפתוח בחקירה נגד הרב יגאל לוינשטיין. על פי לשון ההודעה, לא בחשד לפרסום לשון הרע נגד ציבור, ואף לא בחשד להסתה לאלימות. בפרקליטות נימקו את ההחלטה בכך ש"הוא לא קרא, אף לא במשתמע, לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב, או כלפי כל אדם אחר. על כן, לא מתקיים היסוד הקבוע בעבירת ההסתה לאלימות".



לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, תקף בשנה שעברה את חברי הקהילה הגאה בנאום פומבי, ואמר כי "הגאים הם אנשים שאיבדו את הנורמליות, סוטים שמטריפים את המדינה, נכנסו לצבא ואף אחד לא מעז לצפצף". דבריו גררו ביקורת קשה, ובצה"ל חדלו מלהזמין אותו לפעילויות בבסיסים. אתמול פורסמה התבטאות מעוררת מחלוקת נוספת של לוינשטיין, ולפיה גיוס צעירות דתיות לצה"ל "שיגע אותן, והפך אותן ללא יהודיות".

בנוסף ציינו בפרקליטות כי הסמכות המאפשרת ליועץ המשפטי לממשלה, בגין לשון הרע, תפעל רק במקרים נדירים וחריגים במיוחד, ולמעשה לא הופעלה מעולם עד היום. ראשת התחום הפלילי בפרקליטות המדינה הביאה כדוגמה את ההחלטה שלא להגיש כתב אישום נגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט הדוקומנטרי "ג'נין ג'נין" שעסק בפעילות צה"ל במסגרת מבצע "חומת מגן".



מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", מיקי גיצין, שהגישה את הבקשה, אמר בתגובה: "לצערנו, אחרי למעלה מחצי שנה הפרקליטות סוף סוף נאותה להשיב לפנייתנו ולא מצאה לנכון אף לבדוק אפשרות לכך שדבריו המסוכנים של הרב יכולים להוביל לאלימות בקרב אותם ציבורים שמחנך, לכאורה תחת הכסות של חופש הביטוי. קו דק מאוד מחבר בין הרב לוינשטיין ושותפיו לבין הגרעינים התורניים הפועלים בשכונות השונות בישראל ובין הרבנים שפועלים באופן אגרסיבי נגד שירות נשים בצה"ל. 
"לכן דווקא מתוך רגישות לחופש הביטוי חשוב שהמדינה תציב גבול בין דיון פוליטי לגיטימי לבין קריאה לפעולה שכן כאשר אדם במעמדו של הרב לוינשטיין יוצא באמירות מסיתות ובוטות, אתמול כנגד קהילתה הלהט"ב והיום כנגד נשים שמתגייסות לצה"ל, ברור לכל בר דעת שמדובר פה, על אף תשובתה של המדינה - בדברים שאינם במסגרת הבעת דעה לגיטימית אלא בבחינת קריאה לפעולה עבור האנשים אותם הוא מחנך. אני מצר על כך שהפרקליטות לא מוצאת לנכון לבחון את האפשרות כי דבריו של לוינשטיין הינם דברי בלע והסתה וחלילה נראה מצב כפי שקרה עם תורת המלך שתפיסות דתיות לכאורה, הופכות לפעולה ממשית נגד החברה הישראלית".