1. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) שוחחו לראשונה טלפונית אתמול. הנשיא טראמפ הזמין את עבאס לבית הלבן וביקש ממנו להגיע בקרוב. לפי הבית הלבן, טראמפ אמר לאבו מאזן כי "השלום הוא אפשרי, והגיע הזמן להגיע לעסקה". הוא הדגיש את המחויבות שלו לכך שהסכם צריך להיות תוצאה של משא ומתן ישיר בין הצדדים.



"ארצות הברית תעבור צמוד לפלסטינים וישראל כדי להתקדם לקראת המטרה הזו", נכתב בהודעת הבית הלבן לאחר השיחה, שערכה לפי דיווחים פלסטיניים כעשר דקות. (ג'רוזלם פוסט) 
2. משבר ביחסים בין הולנד לטורקיה: שר החוץ הטורקי היה אמור להגיע לרוטרדאם כדי לדבר בעצרת תמיכה למען ארדואן, אך ממשלת הולנד אסרה על הגעתו. בתגובה נשיא טוריה, רג'יפ טאיפ ארדואן כינה את ההולנים "שרידי נאצים פשיסטים". 

ארדואן. "הולנד, תקפצי". צילום: רויטרס

"תקשיבי הולנד, תקפצי פעם, תקפצי פעמיים, אבל עמי יסכל את המשחק שלך", ארדואן אמר בתגובה לארועים. "את יכולה לבטל את הטיסה של שר החוץ שלנו כמה שאת רוצה, אבל בואי נראה איך הטיסות שלך יגיעו לטורקיה עכשיו. הם לא מסבינים מה זה דיפלומטיה ופוליטיקה. הם שרידי נאצים פשיסטים".  "זו הערה מטורפת כמובן", אמר ראש ממשלת הולנד מארק רוטה לעיתונאים. "אני מבין שהם כועסים אבל זה ממש עובר את הגבול". לכתבה המלאה. (רויטרס)
3. נשיא סוריה בשאר אל-אסד התראיין לתחנת טלוויזיה סינית ואמר כי "יסכים בתיאוריה" לשתף פעולה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נגד דאעש. אסד הדגיש עם זאת כי צעדים כאלה לא קרו עד כה. 

בשאר אסד. "טראמפ לא עומד בהבטחות הבחירות". צילום: רויטרס

 
אסד אמר כי עד כה לא ראו בסוריה "משהו קונקרטי" בנוגע להבטחתו להביס את המדינה האסלאמית. "הטענות שלו בזמן הבחירות היו מבטיחות, אבל לא ממש ראינו משהו קונקרטי בנוגע לרטוריקה הזו. קיווינו שהממשל הזה יעשה יותר, כרגע אנחנו רואים רק פשיטות נקודתיות". (רויטרס) 
4. תקרית נוספת בגל האנטישמיות בארה"ב: עיתונות מקומית בסיאטל שבוושינגטון דיווחה אתמול על ונדליזם בבית כנסת בעיר. על בית הכנסת, "דה-הירש סיני", רוססה הכתובת "השואה היא היסטורית מזויפת", כשהאות S נכתבת בה כדולר. משטרת סיאטל פתחה בחקירה.

הכתובת שרוססה בסיאטל. צילום מסך: טוויטר
רב בית הכנסת, דניאל וינר, אמר ש"זו באמת תערובת רעילה של הכחשת שואה, הטענה הסטריאוטיפית שיהודים אובססיביים לכסף, והרעיון שהגיע מהמשטר שעובדות הן נזילות – חדשות מזויפות, היסטוריה מזוייפת". (ג'רוזלם פוסט). 
5. המונים חגגו בסוף השבוע את חג פורים, כשבלילה נערכו מסיבות הפורים הגדולות וצעירים רבים יצאו בתחפושות וגדשו את רחובות תל אביב. גם בגולה ציינו את החג, ואחת מהיהודיות שתופסות הכי הרבה כותרות בחודשים האחרונים העלתה פוסט חגיגי. איוונקה (יעל) טראמפ העלתה לפרופיל הפייסבוק שלה תמונה בו היא מציגה כיצד היא מכינה אוזני המן עם ילדיה.

חג שמח!