שריפה גדולה פרצה היום (שני) בסופר של רשת "יש חסד" בבארות יצחק שבאזור פתח תקווה. כוחות גדולים ובהם 40 צוותי כיבוי וחילוץ ו-90 לוחמי אש פעלו במקום וכוחות נוספים הוזעקו לאזור והשיגו שליטה על האש. לאחר מספר שעות כובתה האש באופן סופי. באירוע לא היו נפגעים, ואזרח אחד, מנהל התפעול של המתחם שניסה להשתלט על האש, חולץ בשלום לאחר שנלכד על הגג.

שריפה במרכז קניות בבארות יצחק( צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז מרכז)
עם פרוץ האש, מנהל הסניף ואנשי הצוות החלו לקרוא ללקוחות ולפנות את המקום. כאמור, אחד מהעובדים עלה לגג ועל פי דיווחים של כיבוי אש תלש צינור מים וניסה לכבות את השריפה בעצמו. הוא נלכד והכוחות שהגיעו למקום מיהרו לחלץ אותו. האש התפשטה לתוך הסניף והצוותים פעלו לכיבויה, ביצעו סריקות לאיתור לכודים ופינו את כלל הלקוחות מהמקום. גם הלקוחות של החנויות הסמוכות פונו. 

שריפה במרכז קניות, בארות יצחק
זירת השריפה. צילום: אלון חכמון


תפסר איציק עוז, מפקד כיבוי אש פתח תקווה סיפר למעריב אונליין על חילוץ הלכוד: "סמוך לשעה 13:00 התקבלה הודעה בתחנת הכיבוי על שריפה במתחם. עם קבלת ההודעה שלחנו כוחות גדולים של לוחמי אש למקום. גילינו אזרח שהיה בחלק העליון של הגג, ביצענו תחילה חילוץ של האזרח ולאחר מכן המשכנו בפעולות כיבוי". 
 
"פתאום הרחנו פיח, עשן שחור עלה מהגג"

עובד הסופר רוני יצחק, שהיה במקום, סיפר למעריב אונליין: "היינו באמצע העבודה ופתאום הרחנו ריח חזק של עשן ופיח. יצאנו החוצה וראינו עשן שחור שעולה מהגג של הבניין. מיד הודיעו בכריזה שמבקשים מכולם לצאת החוצה. בהתחלה הייתה בהלה כי הלקוחות נלחצו, הם עזבו את העגלות ורצו החוצה. אנחנו העובדים היינו יותר רגועים כי אנו עוברים תדריכים בנושא מצבי חירום כל כמה חודשים". 

לפי בדיקה ראשונית, השריפה החלה כאמור בגג המבנה של הסופר במערכות לייצור חשמל, התפשטה אל תוך המבנה וקומת הגלריה. בהמשך תיפתח חקירה לבירור נסיבות האירוע.



רוני יצחק, עובד המקום שנכח בעת השריפה. צילום: אלון חכמון
 
צוותי הכיבוי, היום. צילום: אלון חכמון
 
האירוע היום, שהיה יכול ללא ספק להסתיים באסון כבד, מתרחש 17 שנים וחודש לאחר מה שכונה "אסון חביב", שריפה בה קיפחו את חייהן במרכול הקניות חביב שבמתחם ירקונים ארבע מעובדות המרכול. אז, השריפה פרצה בעקבות עבודות זיפות שביצעו על גג המבנה, יציאת החירום הייתה נעולה והן נשרפו למוות.