אלמוני תקף הבוקר (שלישי) אחות בקופת חולים ברחוב קפלן בחולון, שפך עליה חומר דליק והצית אותה, כל זאת לעיני אזרחים ששהו במקום. התוקף, קשיש בן 78, היה מטופל של האחות. ככל הראה הוא ניצול שואה שלוקה בנפשו. מפרטים שהגיעו לידיעת המשטרה עולה כי לאחר המעשה הוא פתח במנוסה ונמלט מהמקום, אך לאחר מאמצים לאתרו הוא אותר ונלקח לחקירה.


זירת אירוע ההצתה בחולון

 בשלב זה הערכת המשטרה היא כי החשוד הגיע לקבל טיפול במרפאה ולאחר שלכאורה לא היה שבע רצון מהטיפול שקיבל, עזב את המקום וככל הנראה חזר כשהוא מצוייד בנוזל דליק אותו התיז לעבר האחות. לאחר שנמלט הוא אותר ברכבו ביציאה מהעיר. בעקבות האירוע, קופות החולים יקיימו שביתות הזדהות.




זירת האירוע בחולון. צילום: דוברות מד"א



סמוך לשעה 8:45 בבוקר דווח למד"א אודות שריפה במבנה, צוות מד"א כשהגיעו למקום פגשו בלוחמי אש שהספיקו לכבות את האש ובזירה נמצאה גופת האישה.



פראמדיק בכיר במד"א אופיר פרנטקי סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו בעשן סמיך, לאחר פעולות הכיבוי אותרה במבנה אישה בשנות ה-40 כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום. בנוסף טיפלנו בשלושה נפגעי חרדה ופינינו אותם לבי"ח וולפסון".



עדה לאירוע שהתראיינה לגלצ תיארה את ההתרחשות: "הייתי צריכה להיכנס לחדר לבדיקת דם ואז הדלת נפתחה, ואני רואה בקבוק עם אש, עם משהו מפלסטיק. דחפו את זה, זה נזרק לחדר והתגלגל לכיוון הפרוזדור וצעקתי לאנשים לצאת. דחפתי אותם החוצה ופתאום היה עשן. לא ראיתי מי השליך רק את הבקבוק דולק. בקבוק של מיץ פרימור. כוחות הביטחון סימנו הכל עם סרט, ויש ריח של פלסטיק שרוף".



על האחות סיפרה: "אני מכירה את האחות שמתה אני בקופת חולים הזו הרבה שנים. הייתי מחכה לה כל הזמן כי היא לא הייתה מכאיבה לי. היא הייתה עם מטופלת אחרת ואני הייתי צריכה להיכנס אחריה".



שר הבריאות: "חציית כל הקווים האדומים"


שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן: ״אני מזועזע מהאפשרות בה עובדת קופת חולים נרצחה על רקע טיפול רפואי בידי מטופל לכאורה. מדובר בחציית כל הקווים האדומים של אלימות אסורה ומסוכנת. אני סומך על משטרת ישראל שמקיימת בשעה זו בדיקות ראשוניות כדי לחקור את האירוע הקשה ונמתין לקבלת ממצאים אלו. אני מבקש לגבות את הצוותים הרפואיים ולחזק את הרופאים, האחיות וכלל עובדי מערכת הבריאות. לא נוכל להשלים עם מקרי אלימות נגד אנשי הרפואה ואין סיבה שתצדיק התנהגות נפשעת מעין זו. תנחומיי למשפחה היקרה בשעתה הקשה״.



מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הוסיף: ״מדובר במקרה קשה ומזעזע של אלימות ורצח כלפי עובדי מערכת הבריאות. ניתן למשטרה לחקור מהר ולמצות את הדין עם העבריין. אנחנו נמצאים בקשר עם קופת החולים ושולחים את תנחומינו למשפחה שנמצאת באבל קשה".



יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "זהו יום קשה מאוד. אחות מסורה שעבדה 35 שנה בשירות למען אזרחים נרצחה באכזריות במקום עבודתה על לא עוול בכפה. אישה מסורה שכל חייה עשתה למען הזולת, מקפחת את חייה. זה פשוט בלתי נתפס. אני מזועזע וכואב את הטרגדיה. עלינו כחברה להוקיע ולגנות כל אירוע של אלימות כלפי עובדים. לא אשלים עם תופעות קשות שכאלה. החברה הישראלית צריכה להוקיע את האלימות מחיינו. ההסתדרות וההסתדרות האחיות בראשות אילנה כהן תעמיד כל סיוע שיידרש לאוכלוסיות האחיות. אפעל מול משרדי הממשלה השונים בכדי שנבנה תוכנית פעולה שתגן על העובדים".