חשד למקרה חמור של הזנחת ילדים: עובר אורח הבחין הלילה (ראשון) בפעוט בן שנה וחצי המשוטט לבדו ברחובות שכונת קרית יובל בירושלים כשהוא יחף וקרא למשטרה. מיד עם הגעת השוטרים, הם אספו את הפעוט לניידת וחיממו אותו בעזרת מעילים, בנוסף לכך, הם החלו בחיפושים אחרי הוריו.



כעבור כשעה הגיעה אמו של הפעוט אל המשטרה והיא טענה כי היא יצאה לבלות והשאירה את בנה בהשגחת מטפלת, אך המשטרה עיכבה אותה לחקירה והעבירה את הפעוט לטיפול סבתו, בפיקוח גורמי הרווחה.



השאיר את בנו על אדן החלון



זהו מקרה נוסף של חשד להזנחת ילדים שאירע השבוע בישראל. מוקדם יותר נמצא פעוט בן כשלושה חודשים שוכב על אדן חלון באמצע היום, כשמאחוריו שלבי התריס סגורים ורק סורגים בקדמת החלון מונעים את נפילתו. גם במקרה זה, עוברת אורח הבחינה במקרה וקראה למשטרה. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בחקירה במהלכה נלקח הפעוט והועבר לבית סבתו, ואביו בן ה-23 נעצר כחשוד בהפקרתו של הפעוט.



במהלך חקירתו ציין האב כי הניח את הפעוט על שמיכה באדן החלון בשעת צהריים כדי שיוכל להתאוורר וזאת בשעה שהוא עצמו שהה בחדר סמוך ולמד גמרא. לטענתו, העובדה שהתריס בין החלון לדירה היה סגור אין בה כדי להפקיר את התינוק, שכן לא הייתה סכנה לנפילה וזאת מאחר שהחלון מוגן בסורג צפוף.