חיסולו של מאזן פוקהא, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, הרעיד את רצועת עזה, והכה בתדהמה גם את בכירי הארגון, אשר מפנים אצבע מאשימה לעברה של ישראל. על פי מה שנודע מחקירת המקרה, פוקהא, בן ה-35, בנורה בארבעה כדורים ביום שישי בערב, ע"י אקדח מושתק, כשאף אחד מסביב לא שם לב לאירוע. גם אישתו סיפרה כי חשבה שמדובר בשכנים, ואביו טען כי הוא מקבל את המוות בהבנה.



ירון בלום, לשעבר בכיר בשב"כ, ניסה להסביר לניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, מדוע ישנה התרגשות סביב החיסול של מאזן פוקהא: "האיש הזה לא היה צדיק. ישראל לא תדמע, מצרים לא תדמע וגם בחמאס לא ידמעו. מאזן פוקהא הגיע מהשומרון, הוא גורש במסגרת עסקת שליט לעזה. מאז שהוא גורש הוא פעיל בוועדה שמגלגלת ומתכננת פיגועים". 


מוקדם יותר הודיעו בחמאס היום (ראשון) כי החליט לסגור את מעבר הגבול ארז, על מנת למנוע מגורמים שלא מוכנים לחצות את הגבול לישראל, ובכך ינסו לצמצם את האפשרות לפיה המתנקשים החליטו להימלט. דובר משרד החוץ של חמאס, עיאד אל בוזם, אמר כי המעבר יישאר סגור עד להודעה חדשה, על מנת שמנגנוני הביטחון של חמאס ימצו את החקירה בעניין. מי שאחראי בדרך כלל על סגירת מעבר הגבול היא ישראל, אך הפעם מדובר בסגר דווקא של ארגון חמאס. אל בוזם עוד הודיע כי מקרים הומניטריים בלבד יורשו לחזור לישראל, או לצאת מהשטח הפלסטיני. בתקשורת הפלסטינית מביעים חשש מהאפשרות לפיה המהלך האחרון עשוי לגרום להסלמה, בעיקר לאור האיומים של חמאס לנקמה, דבר שעלול להוביל להסלמה.



כשנשאל בלום האם עוזר להתנקש בבכירים בחמאס, השיב: "זה עוזר מאד. אחד כזה שהולך לעולמו בדרך לא טבעית, לוקח הרבה מאד זמן עד שמישהו אחר נכנס לנעליו, זה דבר ראשון. דבר שני זה מכניס בלגן לתוך הארגון, אנשים בלחץ והיסטריים. הם אומרים שהם לא מפחדים למות אבל אף אחד מהם לא רוצה באמת למות. ולכן, זה מכניס פחד, הרתעה וישנו קושי להיכנס לנעליים של המנהיג הדומיננטי שאיננו".


האם צפוי בקרוב עימות נוסף עם החמאס?
"אני חושב שהחמאס רוצה שקט כרגע", העריך בלום, "החמאס עדיין לא ערוך לסבב נוסף, הוא עוד לא התעצם מהסבב האחרון שהיה לו. הוא רוצה לשמור את המגמה הזאת של השקט, לכן לא ילך היום לסבב נוסף". עוד הוסיף: "מה שכן הם ינסו לבצע פיגועים קטנים. מה שחמאס מנסים כרגע זה לגלגל פיגועים מאזור יהודה ושומרון לכיוון ישראל עם חוליות שקיימות שם אך הם לא מצליחים. בחודשים האחרונים נעצרו עשרות חוליות על ידי השב"כ וצה"ל. הסיקולים האלה גורמים לשקט בארגון ולאי ביצוע פיגועים".