נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר הערב (שלישי) כי בידי מדינתו הוכחות לכך שארצות הברית מתכננת לתקוף שנית את סוריה. הוא טען כי האמריקאים עומדים לשתול נשק כימי במקום, ולהאשים את השלטונות הסורים בשימוש בו. עם זאת, הוא לא הציג דבר אשר יוכל להתבסס עליו לאישור הטענות.



בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון הגיע לביקור ברוסיה. זהו הביקור הראשון של בכיר בממשלו של דונלד טראמפ במדינה. הוא נחוש בדעתו לנתק את הקשרים בין רוסיה לסוריה.



טילרסון עם נחיתתו במוסקבה. צילום: רויטרס




טראמפ: "קוריאה הצפונית מחפשת צרות, אנחנו הולכים לפתור את הבעיה הזו"



בסדרת ציוצים שפרסם היום, כתב טראמפ כי "קוריאה הצפונית מחפשת צרות". הוא התייחס לשיחותיו האחרונות עם נשיא סין שי ג'ינגפינג ואמר: "הברתי לסין כי הסכם הסחר שלה עם ארצות הברית יהיה הרבה יותר טוב אם נפתור את הבעיה של קוריאה הצפונית. אם סין עומדת לעזור, זה יהיה מצוין. אם לא, אנחנו נפתור את הבעיה הזו בלעדיהם!".


מוקדם יותר היום הזהירה התקשורת בקוריאה הצפונית כי בפיונגיאנג מתכננים תקיפה גרעינית של ארצות הברית אם זו תקרב ספינות שלה לעבר מדינתם. "הצבא המהפכני שלנו צופה בדריכות על אויבינו, כשהראייה הגרעינית שלנו מתמקדת לא רק בבסיסים של ארצות הברית באסיה אלא גם באדמת מדינות ארצות הברית עצמן", נכתב בעיתון הרשי של המדינה.



קים ג'ונג און. צילום: רויטרס



גורמים בחמאס טוענים: תפסנו את רוצחו של מאזן פוקהא



גורם באגף החקירה שמינה חמאס כדי לחקור את נסיבות חיסולו של בכיר גדודי אז ע דין אל קסאם מאזן פוקהא כי הגיע בידי מנגנוני הביטחון של חמאס נמצא חשוד במעורבות בהתנקשות בחייו של הבכיר. הלילה אתר פלסטין עכשיו דיווח כי הדוח הסופי התקבל תוך שעות ספורות ואף הודיע כי בידי מנגוני הביטחון נמצא חשוד במעורבות בחיסול.



כזכור, פוקהא בן ה-35 איש הזרוע הצבאית של חמאס, אשר שוחרר במסגרת עסקת שליט, חוסל ביריות סמוך לביתו. היורים נמלטו מהמקום. בהודעה מיוחדת, התייחסה הזרוע הצבאית של חמאס לרצח "המפקד" בגדודי עז א-דין אל-קסאם. "ההתנקשות תוכננה ובוצעה על ידי האויב הציוני", נאמר בהודעה. "האויב נושא באחריות לפשע שלו".



בהודעה נאמר כי "המשוואה הזו, בה האויב רוצה לבצע התנקשות שקטה כלפי גיבורי ההתנגדות, תישבר. האויב יתחרט על היום בו התחיל במשוואה הזו. אנו מבטיחים לאומה ולעם שלנו, שהאויב ישלם מחיר הפשע. מי שמשחק באש, נכווה ממנה".



מאזן פוקהא. צילום: התקשורת הערבית



דיווח ערבי: אדם נהרג בתקיפת מל"ט ישראלי בדרום רפיח המצרית



מקורות ערביים מסרו כי הלילה תקף מל"ט ישראלי בטיל מכונית בדרום רפיח המצרית, בפעם השלישית ברציפות. מוקדם יותר דווח כי באחת התקיפות נהרג אדם שהטיל נורה לעברו ביתו. לא נמסרו פרטים נוספים.



התקיפה התרחשה לאחר שארגון המדינה האיסלאמית דאעש נטל אחריות על ירי הרקטה לעבר שטח המועצה האזורית אשכול, בבוקר ליל הסדר. היא פגעה בחממה לגידול עגבניות. "היה פיצוץ אדיר וכל הבית רעד. היה לי ברור שנפל טיל קרוב אלינו", כך סיפר לחדשות 10 ערב חג הפסח, חיים כהן, בעל החממה שנפגעה. "היינו בבית, נערכנו לסדר פסח ופתאום הייתה אזעקה" סיפר כהן, שמגדל במקום עגבניות שרי עם בנו, יואב. "נכנסנו כולם לממ"ד", סיפר עוד.



כהן התייחס גם לתוצאות הנפילה בשטח החממה שלו: "נגרם נזק גדול מאוד לחממה", טען. "ניילונים נקרעו, ברזלים נשברו והגידולים ניזוקו. הנזק כבד מאוד, אבל המזל הגדול שאף אחד לא נפגע. עם נזקים אפשר להתמודד, העיקר שאין פגיעות בגוף ובנפש".



נפילת רקטה בחממה ביישוב יבול. צילום: דוברות המשטרה



מה גרם לטראמפ להחליט על התקיפה בסוריה - בתו או הסבל במדינה?



אריק טראמפ אמר בראיון למגזין הטלרגף הבריטי כי הוא משוכנע בכך שאחותו איוונקה "גרמה לאביה להורות על התקיפה האמריקאית בסוריה". בראיון שפורסם הבוקר הוא אמר: "איוונקה היא אמא לשלושה ילדים ויש לה השפעה רבה עליו. אני בטוח שהיא אמרה לו 'תראה זה פשוט נורא מה שקורה שם'".



"אני יודע שלפני שנתיים אבי התנגד לתקיפה כזו", הוסיף, "אבל אז אסד הגיע והשתמש בגז נגד בני אדם, נשים וילדים". הוא צידד באביו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והוסיף: "אמריקה, כמעצמת על, צריכה לעשות צעד ולפעול. היא עשתה את זה עם תמיכה רבה מצד בנות בריתה - ואני חושב שזה דבר נהדר".



איוונקה טראמפ. צילום: רויטרס



אחרי הארוחה: עשרות אלפים יצאו לטיולים ברחבי הארץ



עשרות אלפי אנשים בחרו להעביר את החג בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים, שהיו עמוסים. כ-80,000 מטיילים פקדו ביום החג הראשון את השמורות והגנים ובעיקר את אתרי המורשת. עשרות אלפי ישראלים נוספים בילו בפארקים וביערות קק"ל. בנוסף, כ-2000 מטיילים חגגו את ליל הסדר בחניוני הלילה של הרשות.



האתרים הבולטים של רשות הטבע והגנים בהם נמדדו עומסים: שמורת טבע בניאס, גן לאומי קיסריה, גן לאומי אשקלון, שמורת טבע עין גדי, גן לאומי מקורות הירקון וגן לאומי מצדה. כמו גם שמורת טבע נחל שורק, שמורת טבע נחל תבור ושמורת טבע עין מבוע.



מקק"ל נמסר כי אתרי הקרן הקיימת המטויילים ביותר בצפון בפסח עד כה הם יער רמות נפתלי, יער ביריה, יער בית קשת, יערות הגלבוע ויער שוויץ. במרכז: יער עמינדב, יער הסטף, גוש יערות בן שמן, יער חורשים ויער אילנות. בדרום: יער המלאכים שחריה, פארק באר שבע, פארק נחל גרר יער שוקדה ויער יתיר.



בנוסף, כ-1,000 מטיילים פקדו מאז שעות הבוקר את פארק רכבת העמק ההיסטורית באל-רואי ואת מעיין אל-רואי הסמוך. המקום פתוח בחינם בכל ימות השנה וגם בימי חול המועד ניתן לקבל באתר הדרכה בחינם. במקום גם מסלול רכיבה על אופניים ממעיין אל-רואי לק. חרושת וטבעון. מנהל האתר נחום לוי אמר כי "בשנה זו שהרכבת חידשה את פעילותה מבית שאן לחיפה יש משמעות גדולה יותר לביקור חוויתי באתר שלנו אני מזמין את כל עם ישראל לאתר המיוחד שלנו".



מטיילים בחורשת טל. צילום: פארס דעבוס, רשות הטבע והגנים