מתקרבים לגילוי חיים על כוכבי לכת אחרים. מדעני נאס"א דיווחו היום (חמישי) כי ממצאים חדשים שהגיעו מהחללית האמריקאית "קסיני" מצביעים כי יתכן וישנם תנאים מתאימים לחיים בשניים מכוכבי הלכת במערכת השמש – צדק ושבתאי. 

באוקטובר 2015 שלחו מדעני נאס"א את החליית "קסיני" לחדור תחת סדקים בשכבת הקרח ב"אנקלדוס" ועל פי המידע שהצטבר טוענים אנשי נאס"א גייזרים של קרח וגז הניתזים מירח "אנקלדוס" על שבתאי מכילים מימן מולקולרי, המשמש כמאפיין כימי של פעילות הידרותרמית. בכדור הארץ, מסייע המימן לפעילות של אורגניזמים החיים בקרקעית הים, ולטענת מדעני נאס"א נוכחותו של המימן על פני הירח הקפוא של שבתאי מצביעה על תנאים לקיומם של חיים מיקרוביאליים.

"זה עושה את "אנקלדוס" הרבה יותר אפשרי ליישוב מאשר חשבנו אתמול" סיפר אריאל ענבר, אסטרוביולוג באוניברסיטת אריזונה. גם ירח "אירופה" הנמצא בכוכב צדק נושא אוקיינוס בעל מים מלוחים היכול להכיל מולקולות אורגניות, מה שיגביר את הסיכוי להימצאותם של יצורים חיים.

בשנים הקרובות מתכוונים אנשי נאס"א לבצע בדיקה על מנת לנסות ולמצוא סימני חיים על "צדק", במהלכה תחדור החללית "קסיני" תחת שכבות הקרח של "אירופה" עד לעומק רב. "באסטרטגיית נאס"א לחיפוש חיים, המרכיבים העיקריים הם מים, פחמן, חמצן, חנקן ומקור אנרגיה.

"הידיעה כי לשני ירחים במערכת השמש יש את המרכיבים האלו הופכת את האפשרות כי יש חיים על אחד הירחים האלו לסבירה מאוד" אמרה מארי וויטק, מדענית בכירה לאסטרוביולגיה בנאס"א.