החיפושים הנרחבים אחר שלושת הנעדרים בכנרת, איתמר אוחנה מקריית שמונה, נחמן איטח מביתר עילית ולירון קראדי מאור עקיבא, נכנסו היום (ראשון) ליומם החמישי. לכוחות החיפוש המנוהלים תחת פיקוד המשטרה ומורכבים מאנשי השיטור הימי, צוללים מתנדבים, אופנועי ים, מסוק משטרתי ועוד, נוסף היום גם סונאר של חיל הים שיותקן על סירה מקומית במטרה לסרוק את מי הכנרת באופן נרחב יותר. 



ספינת חיפוש משטרתית בכנרת

בהערכת מצב שהתקיימה הבוקר בנוכחות מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך על גדות האגם, בנוכחות מפקד מחוז הצפון, ניצן אלון אסור, אמר המפכ"ל כי במשטרה במעריכים שהשלושה אינם בחיים עוד. ״הנחת העבודה היא שככל הנראה הנעדרים כבר אינם בחיים וכנגזרת מכך, החיפושים ימשיכו להתבצע, על פי הניתוחים המקצועיים, הן מתחת לפני המים והן מעל לפני המים. הסונאר של חיל הים שמותקן בשעות אלו ממש, יהווה תגבורת משמעותית ליכולת הסריקה באזור הממוקד ואנו מקווים שכוחות השיטור הימי והצוללנים בסיוע חיל הים יאתרו את הנעדרים״.



לאור הארכת המצב הדגיש המפכ״ל כי: ״מנסיון העבר, סריקה תת מימית של תא שטח גדול עלולה לארוך גם שבועות ארוכים ולכן עם כל הקושי בטרגדיה של המשפחות יש לתת לכוחות המשולבים של השיטור וחיל הים את השהות הנדרשת לכך. נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאתר ולהשיב את הנעדרים להוריהם״.


 
נכנסו למים למרות אזהרות המשטרה
 
כזכור, אוחנה, איטח ולירון נסחפו במי הכנרת ביום רביעי, לאחר שנכנסו למי האגם באזור לא מוכרז ונסחפו לעומקו. בנוסף לשלושה חולצה צעירה נוספת, בת זוגו של איטח. באותו יום הזהירה המשטרה מפני כניסה למי הכנרת על גבי סירות גומי ומזרני ים בשל סכנת היסחפות.
משפחות הנעדרים חשות חרדה וכאב גדולים, אבל גם זעם. בני משפחתו של לירון קראדי סיפרו כי הם מזועזעים ממה שראו בחוף. "אתה רואה מאות ואולי אלפי בני נוער שיכורים, חלקם מסוממים", סיפר הדוד. "נותנים להם לשתות בלי הבחנה. אין משטרה כאן. הם מקימים רעש עצום, משמיעים מוזיקה בקולי קולות ועושים דברים אחרים שאני לא רוצה לדבר עליהם. בקיצור, סדום ועמורה מתחת לאף של כל אם ואב בישראל".

יחידת אופנועי הים של המשטרה בעת החיפושים בכנרת. צילום: דוברות המשטרה
יחידת אופנועי הים של המשטרה בעת החיפושים בכנרת. צילום: דוברות המשטרה



החיפושים אחרי שלושת הנעדרים. צילום: דוברות המשטרה
החיפושים אחרי שלושת הנעדרים. צילום: דוברות המשטרה



חפ"ק המשטרה במבצע החיפוש. צילום: דוברות המשטרה
חפ"ק המשטרה במבצע החיפוש. צילום: דוברות המשטרה