קוריאה הצפונית ביצעה אתמול בשעות הלילה ניסוי לשיגור טיל בליסטי. לפי מקורות בארצות הברית ובקוריאה הדרומית – הניסוי נכשל. מדובר בניסוי הרביעי ברצף שפיונגיאנג מבצעת בטילים בליסטיים מאז החודש שעבר, כשכולם נכשלו. היא ביצעה את השיגור זמן קצר בלבד לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון אמר כי "יהיו השלכות קטסטרופליות" אם תכנית ההתחמשות של קים ג'ונג און לא תיעצר בקרוב. ביום שישי אמר טראמפ בראיון כי "עימות גדול, גדול עם קוריאה הצפונית הוא  אפשרות". השיגור הקפיץ שוב את המתיחות הבינלאומית, ואף גרם לעצירתה של תנועת רכבת לזמן קצר בטוקיו. 



זמן קצר לאחר השיגור, התפנתה המדינה המסוגרת למשהו קצת אחר - ופרסמה איום ישיר נגד מדינת ישראל. משרד החוץ של המדינה המסוגרת פרסם היום (שבת) הודעה בה הוא תוקף את שר הביטחון אביגדור ליברמן על התבטאויות שהשמיע בסוף השבוע נגד קים ג'ונג און, כאשר טען שהוא פוגע ביציבות הבינלאומית ומנהיג חברה "קיצונית ומטורפת". 



צילומים: פלאש 90, רויטרס


בהודעה רשמית מפיונגיאנג נמסר כי "ההערות הנמהרות של שר הביטחון הישראלי הן התנהגות מרושעת, ומהוות אתגר לקוריאה הצפונית. המסר הקבוע שלנו הוא לתת עונש חסר רחמים לאלו שפוגעים בכבוד של ההנהגה שלנו. אנחנו מזהירים את ישראל לחשוב פעמיים על ההשלכות שיהיו לקמפיין ההשמצה שלה נגדנו". 
בהודעה הארוכה והמפורטת, שפורסמה מטעם משרד החוץ של המדינה, מותקפת ישראל על "החזקת נשק גרעיני" ועל החזקת השטחים. "ישראל היא המדינה היחידה שמחזיקה באופן לא חוקי בנשק גרעיני במזרח התיכון, תחת חסותה של ארצות הברית. ולמרות זאת, ישראל תוקפת את תכנית הגרעין שלנו בכל הזדמנות. זו תחבולה אכזרית כדי להסיח את הדעת מהכיבוש, הפשעים נגד האנושות וההפרעה לשלום במזרח התיכון".  לכתבה המלאה.

המועמד של מארין לה פן לראשות הממשלה: "נתניהו אחראי להסלמת הסכסוך"

המועמדת לנשיאות צרפת, מארין לה פן, הכריזה הבוקר על מועמדה לראשות הממשלה במידה ותנצח בבחירות לנשיאות – ניקולא דופון אניאן. מדובר בפוליטיקאי ימני קיצוני, שדבר מועמדותו עורר עניין בישראל – בגלל התבטאויות פרו-פלסטיניות שהשמיע בעבר. בין היתר, במהלך מבצע "צוק איתן" אמר כי: "מר נתניהו לא ירגיע את המתח בדרך שבחר, להערים את החורבות ואת המתים. גם לנתניהו יש אחריות להסלמה של הסכסוך". 

מארין לה פן. צילום: Getty images
 
בתוך כך, במהלך השבת לה פן הכחישה אמש כי במפלגתה ישנם מכחישי שואה ואמרה: "אני מתעבת אותם". עוד הוסיפה המועמדת לנשיאות כי "אין אף אחד במפלגה שיכול להגן על התבטאויות מהסוג הזה". היא עבדה קשה כדי לנקות את הדימוי שנוצר למפלגת החזית הלאומית שלה, כדי להפוך אותה לחלופה מקובלת לשלטון. 

מכה נוספת לדמוקרטיה הטורקית 
אזרחי טורקיה גילו בשבת כי אין ביכולתם להיכנס לאתר האינצקלופדיה המקוונת "ויקיפדיה", זאת לאחר ששלטונות המדינה חסמו ככל הנראה את הגישה לאתר.

ארדואן עם תומכים. צילום: רויטרס
 
על פי תנועת "טורקיה בלוגס" שעוקבת אחר חסימת אתרים במדינה, גולשים מאיסטנבול שניסו להיכנס לאתר הערכים הפופולרי, נתקלו במודעה לפיה האתר נחסם במסגרת "צעדים מנהליים", שבאו כתוצאה של "הפרת חוק 5651 במדינה". הקביעה התקבלה על ידי הרשות לטכנולוגיות תקשורת בטורקיה, שהודיעה כי החסימה כוללת את כל השפות. יש לציין, כי המתנגדים למשאל העם במדינה הזהירו לפני קיום משאל העם, בו זכה הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ברוב של 51%, מפני האפשרות להגבלת חופש הביטוי במדינה, ואף העלו חשש כי ארדואן עלול להדק עוד יותר את שליטתו על אמצעי התקשורת והמדיה החברתית במדינה. בעבר הודה ראש הממשלה, בינאלי יילדרים, כי "מעת לעת, בשל סכנה על הביטחון הלאומי, אנו נוקטים בצעדים ארעיים, שמוסרים כשהמצב חוזר להיות נורמלי יותר".

המחיר הנוסף של שביתת האסירים הביטחוניים

תושבי פתחת ניצנה טענו היום כי רשתות הסלולר באזור נחסמו כחלק מהניסיון לשבש את קליטת מכשירי הפלאפון של האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר "קציעות" ו"נפחא" הסמוכים, על רקע שביתת הרעב שהכריזו. לטענת בכירים במועצה האזורית רמת נגב ותושבי האזור הניתוק גרם לכך שהם לא יכלו להשתמש במכשירי טלפון ניידים או בציוד מבוסס רשת סלולרית, כולל מחשבי השקיה ובקרה, במשך מספר שעות, מה שמסכן את שטחי החקלאות באזור נוכח החום הכבד הצפוי בימים הקרובים. לקראת השעה 16:00 חזרה הקליטה הסלולרית באזור.
 
ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב אמר: "זהו מעשה חלם שאין כמותו. כדי להגביל את האסירים הביטחוניים פוגעים בכל תושבי האזור, בביטחונם ובפרנסתם, וללא כל הודעה מוקדמת. פניתי באופן דחוף למשרד לביטחון פנים ולעומד בראשו השר גלעד ארדן, על מנת שיטפלו בנושא באופן מיידי בטרם ייגרם נזק נוסף, ואני מקווה שלהבא יידעו גורמי הביטחון להביא בחשבון גם את האזרחים להם הם צריכים לספק את אותו ביטחון"

ההכרזה היהודית של טראמפ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז אתמול על חודש מורשת יהודי ארה"ב שיחול במאי הקרוב וקרא לתושבי מדינתו "לחגוג את המסורת והתרומה של יהודי  ארה"ב ולציין את החודש הזה עם תכניות ראויות, פעילויות וטקסים". הוא הוסיף כי "במהלך מאי נחגוג את המסורת היהודית שמוטמעת באופן עמוק באומה שלנו".

טראמפ נותן הצהרה מיוחדת ליום השואה. צילום: רויטרס


טראמפ אף ציין כי היהודים השאירו על התרבות האמריקאית "חותם שלא ניתן להסירו". כמו כן, הוא טען ש"היהודים הגיעו לארה"ב לאחר שברחו מרדיפות ואלימות נגדם", והוסיף כי "הם תמכו בזכות האדם לחירות, שוויון וכבוד". הוא מתכנן לחגוג את הקשר בין היהודים וארה"ב עם בתו היהודייה איוונקה ובעלה ג'רד קושניר.

בתוך כך, באתר Jewish Insider דיווחו כי סגן הנשיא מייק פנס יקיים קבלת פנים מיוחדת בבית הלבן ביום שלישי, לכבוד יום העצמאות ה-69. באירוע צפויים להשתתף בכירי ממשל ובכירים בקהילה היהודית בארה"ב.