נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחת בסעודיה, תחנה ראשונה במסע המדיני הארוך שיקיים בתשעת הימים הקרובים – כולל יממה בישראל, בה ינחת ביום שני. טראמפ התקבל בכבוד רב בממלכה האסלאמית, אך כזה שלא הצליח לפצות על הצל כבד של שתי חשיפות נוספות שפורסמו עליו בזמן שהוא במטוס, ומנעו ממנו על פי הדיווחים לישון כראוי לפני הנחיתה. 
 
ה"ניו יורק טיימס" פרסם ביום שישי כי פרוטוקלים רשמיים חושפים שטראמפ אמר לבכירים רוסיים שהפיטורין של ראש ה-FBI "המטורף" הורידו את הלחץ על החקירה בנוגע לקשרי ממשלו והקרמלין. "היה לי לחץ גדול בגלל רוסיה. זה נגמר. הוא היה מטורף", אמר טראמפ בפגישה בבית הלבן, יום אחרי פיטורי קומי. דובר הבית הלבן לא הכחיש את האירוע ואמר כי "קומי הפך את הקשרים עם רוסיה לפוליטיים, והנשיא התכוון כי יש לו כעת יותר חופש פעולה". 
זמן קצר לאחר מכן פרסם ה"וושינגטון פוסט" כי החקירה בעניין שיתוף פעולה בין רוסיה לקמפיין הבחירות של טראמפ בוחנת בכיר מקורב לטראמפ, שנושא בתפקיד רשמי בבית הלבן. 

איראן הכריעה נגד המועמד הקיצוני 

תוצאות הבחירות לנשיאות הגיעו הבוקר (שבת), ובישרו על ניצחון למועמד המתון חסאן רוחאני. רוחאני זכה ל-58.6% מקולות הבוחרים, לעומת 39.8% להם זכה המועמד השמרן אברהים ראיסי. למעלה מ-70% מימשו את זכותם להצביע לבחירות ה-12 לנשיאות איראן, מאז ייסוד הרפובליקה האסלאמית ב-1979.

רוחאני מצביע בבחירות באיראן, אתמול. צילום: רויטרס

ניצחון רוחאני והמחנה המתון משקף את הקו בו התחילו האיראנים בבחירות הקודמות, לפיו הם מעוניינים בפחות בידוד בינלאומי וביחסים טובים עם העולם המערבי. אנשי הדת במדינה, המחזיקים בעמדת כוח רבה, מאותגרים כעת על ידי הלך רוח זה בקרב הציבור באיראן. אף על פי שכוחו של רוחאני מוגבל על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי, היקף הניצחון הגדול מעניק למחנה הרפורמי המתון מנדט חזק. (יאסר עוקבי)

רוכב אופנוע נהרג בצפון 
 
רוכב אופנוע כבן 20 נהרג בתאונת דרכים על כביש 4, סמוך לצומת מושב לימן בגליל המערבי. הוא נמצא במצב אנוש, פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה ושם נקבע מותו. (יונתן הללי)

זירת התאונה בצפון. צילום: אלון קוצ'י, תיעוד מבצעי מד"א


עלייה להר הבית

יומיים לפני ביקורו של הנשיא טראמפ באזור המזרח התיכון, ושבוע לפני תחילת חודש הרמאדן, עלה היום (שבת) ח"כ מסעוד גנאים (הרשימה המשותפת) להר הבית כדי לבקר במסגד אל אצקא, וזאת למרות הנחיותיהם של ראש הממשלה נתניהו ושל הממשלה האוסרות על ח"כים לבקר בהר ללא היתר. לפי דיווחים, במשטרה טענו כי התזמון היה "פרובוקטיבי".

ח"כ מסעוד גנאים עולה להר הבית, היום. צילום: לשכת הח"כ

 
שוטרים שהבחינו בח"כ גנאים ליוו אותו אל מחוץ לשערי הר הבית. ח"כ גנאים אמר ל"מעריב און ליין": "נכנסתי כדי לברך עשרות מתנדבים ערבים שבאו היום כדי לשפץ ולנקות את השטח של מסגד אל אקצא לקראת חודש הרמאדן, וגם כדי להתפלל". (אריק בנדר)

גשם בצפון

 גשמים מקומיים ירדו היום (שבת) לסירוגין בעיקר בצפון ובמרכז הארץ. המערכת הגשומה המשיכה למזרח הארץ והסתיימה לפנות ערב. מרשות המים נמסר כי במרבית האזורים הסתכמו הכמויות במילימטרים בודדים, אולם במעלה אגן הכינרת וברכס החרמון נמדדו 22 מילימטרים. גם במאי אשתקד ירדו גשמים בצפון אולם לא בכמות זו, והכמות הפעם הייתה הגבוהה ביותר לסוף חודש מאי מאז שנת 2011, אז ירדו כ-50 מ"מ בצפון הארץ. 
 
בקק"ל ציינו שריחות הגשם כבשו כבר בשעות הבוקר יערות ופארקים. "הגשם עשה לנו יום מושלם", סיפרה ענבר רובין, מנהלת אגמון החולה.

מזג האוויר הסגרירי בתל אביב היום. צילום: אבשלום ששוני
 
עד מחר בשעות הצהריים עדיין ייתכן גשם קל. במקביל, מידות החום יתחילו לעלות וצפויה עלייה ממוצעת של שתיים-שלוש מעלות. ביום שני צפויה עלייה ניכרת במידות החום ובחלק מהאזורים הן יעלו בחמש-שש מעלות ויהיה חם מהרגיל. מזג האוויר התנודתי יימשך ביום שלישי, כאשר צפויה ירידה ניכרת של ארבע-שש מעלות במידות החום וכבר יהיה קר מהרגיל. ביום רביעי צפויה עלייה קלה במידות החום והן יהיו מעט מתחת לממוצע. (משה כהן)