לוחמת מג"ב בת 23, רס"ר הדס מלכא, נרצחה אתמול בשעות הערב בפיגוע דקירה בירושלים. התוקף נורה למוות, שני מחבלים נוספים שאחד מהם היה חמוש בנשק חם מאולתר תקפו שוטרים וחוסלו מבלי שהצליחו לגרום לנפגעים מלבד שוטר אחד שנפצע באורח קל. ככל הנראה המחבל שהחזיק בנשק חם נתקל במעצור, מה שמנע אסון גדול יותר. 


מלכא, תושבת עזר שבדרום, הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. היא שירתה בקבע במג"ב אחרי שירות צבאי בחיל הים. היא תובא למנוחות הלילה ב-00:30 בבית העלמין באשדוד. דאעש וחמאס נטלו אחריות על הפיגוע, אך לפי הערכות הפרשנים מדובר בהתארגנות מקומית של שלושה נערים מיהודה ושומרון שלא קיבלו הכשרה ואימון מארגון טרור גדול.

השוטרת הדס מלכא, שנרצחה בשער שכם
השוטרת הדס מלכא, שנרצחה בשער שכם
2. ניסיון פיגוע סמוך לאלון שבות

כוח צה"ל השתלט היום (שבת) בשעת בוקר מוקדמת מחבל שניסה לבצע פיגוע דקירה כנגד אזרח סמוך ליישוב אלון שבות שבחטיבה המרחבית "עציון". האזרח נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. המחבל נעצר ותוחקר על ידי כוחות הביטחון.

3. ישראל וסעודיה עומדות להתחיל משא ומתן לכינון קשרים כלכליים ודיפלומטיים,

דיווח שפורסם הבוקר (שבת) בטיימס הלונדוני טוען כי על פי מקורות אמריקאים וערביים המעורבים בפרטים, הקשרים יחלו בעבודה עם עסקים ישראלים שיורשו לפעול במדינה. דוגמה לכך היא חברת אל על, שייתכן ותקבל אישור לטוס במרחב האווירי של סעודיה. עם זאת, גורמים במדינה מכחישים את הדיווח. 
 
שתי המדינות נחשבות למובילות הציר נגד איראן במזרח התיכון. כאשר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחת בחודש שעבר בנתב"ג בתום טיסה ישירה גלויה ראשונה מריאד, אמר בנימין נתניהו כי הוא "מקווה שיום אחד ראש ממשלה ישראלי יוכל לבצע טיסה ישירה בכיוון ההפוך".

מלך סעודיה, סלמאן אאל סעוד. צילום: ארין קירק קומו
מלך סעודיה, סלמאן אאל סעוד. צילום: ארין קירק קומו
4. טראמפ הודיע על ביטול ההסכם עם קובה

הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ החליט לבטל חלקים מההסכם ההיסטורי של קודמו ברק אובמה עם קובה. טראמפ הציג את החלטתו כ"ביטול הדיל הנוראי והשגוי", אך למעשה עיקריו של ההסכם, ובראשם כינון היחסים הדיפלומטיים המחודשים בין המדינות, יישארו.  
עם זאת, טראמפ ביטל את האפשרות של אמריקאים לבצע עסקים עם גורמים הצבא הקובני וגורמי ביטחון אחרים במדינה והשאיר סנקציות מסוימות על הממשלה הקובנית עצמה. הוא הכריז על הדברים בנאום שנשא בפלורידה, בו הדגיש כי הרקע לדברים הוא גם מצב הפרות זכויות האדם במדינה הקומוניסטית.  
5. מותו של המאחד הגדול

הלמוט קוהל, מי הנהיג את מערב גרמניה כקנצלר מ-1982, ניצח על איחוד חלקיה בשנת 1991 והמשיך לכהן כקנצלר גרמניה המאוחדת עד שנת 1998, מת הערב (שישי) בגיל 87. קוהל נחשב לאחד מהפוליטיקאים החשובים שהיו בגרמניה ובאירופה מאז מלחמת העולם השנייה והיה למי שהחזיק בתפקיד הזמן הרב ביותר מאז המלחמה. מלבד איחוד גרמניה, במהלך כהונתו קוהל היה חלק אינטגרלי ביצירת האיחוד האירופי וגוש היורו.
   
קוהל נולד בשנת 1930 בעיר לודוויגסהאפן במערב גרמניה למשפחה בורגנית קתולית שמרנית. בגיל 10 הצטרף קוהל לנוער היטלר ואף גוייס לוורמאכט, צבא גרמניה הנאצית, לפני סיום המלחמה אך לא נלחם במסגרתו עד לכניעת גרמניה. קוהל מונה לתפקיד קנצלר גרמניה המערבית ב-20 לספטמבר 1982, וב-1994, לאחר איחוד גרמניה, הפך לקנצלר הראשון של גרמניה המאוחדת. ב-1998 הפסיד קוהל בבחירות לגרהרד שרודר מהמפלגה הסוציאל דמוקרטית וסיים את תפקידו. במהלך כהונתו ניווט קוהל את מדינתו במהלך אירועים היסטוריים רבים, בהם קריסת הגוש הסובייטי, נפילת חומת ברלין, איחוד גרמניה, הקמת האיחוד האירופי וגוש היורו. לכתבה המלאה
 

 
6. נתניהו הציע ללבני את תיק החוץ, אך היא דרשה "דמי רצינות מדיניים"

ציפי לבני קיימה מגעים עם מקורבי נתניהו להצטרפות לממשלה, כך דיווח העיתונאי ספי עובדיה בערוץ 10. על פי הדיווח, "התנועה" הייתה אמורה לפרוש מסיעת המחנה הציוני ולהצטרף לקואליציה בתמורה לתיק החוץ שיוענק ללבני, אך כאשר היא דרשה מנתניהו "דמי רצינות מדיניים", והמגעים עלו על שרטון. 

ציפי לבני ובנימין נתניהו, צילום: פלאש 90
ציפי לבני ובנימין נתניהו, צילום: פלאש 90