א"ק, שבן זוגה לשעבר, א"ח, טען כי היא זו שרצחה את הילדה תאיר ראדה בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-2006, הגישה נגדו היום (שלישי) תביעת דיבה בגין לשון הרע. א"ק, ששמה נאסר בפרסום, מבקשת מבית המשפט להורות לא"ח לשלם לה פיצויים בסכום של כחצי מיליון שקלים. לטענתה, א"ח "גמר אומר בלבו לרמוס את שמה הטוב של התובעת מתוך כוונה ברורה לפגוע בה ולפרסם אודותיה דברי בלע חסרי שחר, אשר זכו למרבה הצער לתהודה רחבה ביותר".



מהתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בפתח תקווה באמצעות עורכי הדין יחיאל וינרוט, עמית חדד ונועה מילשטיין, עולה כי א"ח וא"ק ניהלו במשך עשור מערכת יחסים רומנטית, שנטען כי הייתה אלימה וכללה התעללות נפשית, פיזית ומינית. בשנת 2012 עזבה א"ק את א"ח. "על רקע אי השלמתו של הנתבע עם רוע הגזירה, הוא פתח במסע נקמה מכוון והרסני נגד התובעת, שכל מטרתו לפגוע בתובעת, לבזותה ולהשפילה בפומבי. מסע זה כלל תלונת שווא נגד התובעת וכן פרסומים שקריים אודותיה בתקשורת", נכתב בתביעה.



תאיר ראדה. צילום פרטי
תאיר ראדה. צילום פרטי



"התלונה 'הפיחה חיים' בספקולציות"



בתביעה מפורט כיצד א"ח התראיין בתכניות הטלוויזיה "צל של אמת" ו"הצינור" והצביע על א"ק כמי שרצחה את ראדה וכן פנה לאנשים המצויים במעגל חייה של א"ק וטען בפניהם כי היא מסוכנת. עוד קודם לכן טען א"ח טענות דומות בפני המשטרה. "כידוע, כבר מתחילת הפרשה, התהלכו ספקולציות שונות בקרב חלקים מהציבור, כאילו זדורוב הורשע שלא בצדק. תלונת השווא שהגיש הנתבע 'הפיחה חיים' בספקולציות אלה, תוך הסטת האשמה לכיוונה של התובעת, שכנראה נתפסה כמטרה קלה בשל נסיבות חייה הטרגיות ומחלתה הנפשית", נכתב בתביעה.



בראיון עבר שהעניקה א"ק לרדיו 103FM, סיפרה הצעירה על מערכת היחסים המסובכת בין השניים. "היינו ביחד תשע שנים. הוא היה שתלטן, הוא היה בודק לי שיחות. אדם מאוד קנאי ואובססיבי. לא היה יום אחד שהוא לא חיטט לי בשיחות. כשאמרתי לו שאני עוזבת הוא הפך להיות נחמד, ורצה להתחתן ולהביא ילדים. אמר לי תעשי מה שאת רוצה. אבל אמרתי לו לא, ואחר כך היה לי רומן, ואז הוא השתגע. הוא איים עליי, בלש אחריי, הוא התקשר לגבר שהייתי איתו ברומן. הכי כואב לי שהוא עדיין לא יושב בכלא על אלימות, אונס, הפללת שווא. זה שבר אותי", היא סיפרה.



זדורוב שהורשע ברצח. צילום: חמד אלמקת
זדורוב שהורשע ברצח. צילום: חמד אלמקת



הרצח שזעזע את המדינה





כזכור, רצח תאיר ראדה, שאירע בדצמבר 2006 בבית ספרה בקצרין, זעזע את המדינה. על גופתה של ראדה, שהייתה בת 13 וחצי בהירצחה התגלו חתכי סכין ואלימות רבים. רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר נעצר לאחר הרצח ושוחרר לאחר שנחקר, אך שבוע לאחר שחרורו נעצר שוב. זדורוב הודה ברצח מול חוקריו ואף שיחזר את המעשה, אך לאחר זמן קצר חזר מהודעתו וטען כי היא הוצאה ממנו תחת לחץ.



בשנת 2010 הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח, אך ערער על ההרשעה לבית המשפט העליון. בתגובה לערעור, החליט העליון להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי תוך התייחסות לשתי חוות דעת חדשות של עדים מומחים מטעם הסנגוריה. גם בדיון זה הורשע זדורוב וערעור נוסף שהגיש לעליון נדחה ברוב של שני שופטים מול אחד.



הסדרה צל של אמת ששודרה בשנת 2016 העלתה ספקות בהרשעתו של זדורוב ואחד מכיווני החקירה שעליהם הצביעו יוצרי הסדרה, שלטענתם לא נבדקו כראוי, היה מעורבותה של א"ק ברצח.