הממשלה החליטה אתמול על הקפאת מתווה הכותל שעתיד היה לאפשר לנשים וגברים רפורמים להתפלל יחד ברחבת מוגדרת בכותל. ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה שוחח הבוקר (שני) בתוכניתם ב-103FM עם ענת הופמן, יו"ר ארגון נשות הכותל, שאמרה: "נשות הכותל היא קבוצת נשים. לא של נשים וגברים, אלא נשים רפורמיות ונשים קונסרבטיביות שמתפללות ללא גברים. תפילה מעורבת אינה רלוונטית עבורי. אנחנו רוצים להתפלל עם ספרי תורה ותפילין כפי שהגברים מתפללים. אנחנו רוצות להתפלל בעזרת נשים, להניח תפילין, להתעטף בטלית, להתפלל בקול רם ולהקריא מספר התורה. אלו דברים שמתבצעים בכל מקום בעולם ואנחנו רוצות לעשות זאת בכותל בירושלים". 



הרב ד"ר דב הלברטל הצטרף לשיחה וטען: "מי שמכיר היטב את הפרטים יודע שלא כך הדברים. מתווה הכותל עוד יגיע לבג"ץ ואנחנו רחוקים מהכרעה בנושא. לגופו של עניין, יש כאן חוצפה של יהדות התפוצות. חמישה מיליון יהודים שמגדירים עצמם כרפורמים, רובם לא יודעים מה זה להיות רפורמי או לא רפורמי ובקושי יודעים מה זה להיות יהודי. הם יושבים ועושים ברביקיו במיאמי בזמן שאחרים נהרגים בשער שכם בצבא ומעיזים להחליט לנו איזו מדיניות יש לבצע בכותל המערבי. יש חוצפה יותר גדולה מזו?".

ספי עובדיה: "זו דמגוגיה, הסיבה שמותר להם היא שכאשר ישראל צריכה משהו היא רצה אל הממשל האמריקאי. לכן חשוב להתחשב גם בדעתם. גם להם יש מה לומר".
הלברטל השיב: "יש איזונים. אני בוודאי אכבד אותם. הם יושבים על סיר הבשר ומאיימים על נתק מהתפוצות במקום לכבד אותנו שאנחנו מגנים עליהם והמגדלור שלהם. בלעדינו אין להם כלום. אף אחד לא אוסר עליהם להתפלל בכותל. בכניסה לכותל לא שואלים אותך אם אתה רפורמי או לא. שיעשו מה שהם רוצים. יש כאן 20 איש, ביניהם ענת הופמן, נשים רפורמיות זולות המפרקסות זו את זו. מגיעים 30 נשים ו-30 גברים התופסים את מדינת ישראל בגרון ודורשים לתת להם לנהוג איך שהם נוהגים. שיקימו מפלגה ויהיו בממשלה ואז ינסו לקדם את הדברים שהם מאמינים בהם".
הופמן ענתה: "הסיבה שליהדות העולם יש מילה למה שקורה בארץ היא לא בגלל תרומות ועזרה של הממשל האמריקאי בישראל, אלא כי מדובר בפרויקט יהודי. על השאלה 'מהם ערכיה של מדינת ישראל' עונה כל יהודי תשובה אחרת. הם מאמינים בשוויון כמו המון ישראלים שמאמינים בשוויון. הלברטל הוא דמגוג זול. אנחנו ישראליות, אנחנו יהודיות".
הלברטל: "אם הם יאמינו בהחזרת שטחים אז אני אחזיר שטחים? איזו חוצפה יש לכם. אתם יכולה להקים מפלגה, שלטענתך תכיל של 5 מיליון איש, תהיו 20 שרים בממשלה ותזרקו את החרדים. אתן 30 נשים שרוצות לגייס את התקשורת אתכם, אין לכם שום ייצוג במדינת ישראל ואף אחד לא רוצה אתכם שם. אני לא מוכן לשנות מסורת של 3,000 שנה בגלל 50 איש שזה רלוונטי עבורם. אף אחד לא מפריע להן להתפלל כיצד שהן רוצות. הן רוצות להפוך את הכותל לאקט פוליטי. הן לא רוצות להתפלל והן בכלל לא דתיות. הן רוצות הכרה של היהדות הרפורמית בישראל בענייני נישואין וגיור וכל שאר יחסי דת ומדינה בזמן שהם אוכלים סטייק וברביקיו במיאמי. הן עוקרות את הד.נ.א של העם היהודי".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן