עומס החום הכבד ששרר אתמול הותיר רחובות שוממים ושלח את האנשים למשרדים ולבתים הממוזגים. במהלך שני הימים של גל החום העניקו צוותים של מד"א טיפול רפואי לכ־400 בני אדם שנפגעו מהחום הכבד. על פי נתוני מד"א, מרבית המטופלים סבלו מחולשה בשל החום, 161 בני אדם התעלפו ו־28 התייבשו, בהם נערה כבת 17, שפונתה במצב בינוני לבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר שהשתתפה בעבודות חפירה בפארק אריאל שרון בחירייה. במד"א ציינו כי מדובר בעלייה משמעותית במספר הנפגעים לעומת השנה שעברה. "בעקבות גל החום הכבד אנחנו ממשיכים לשמור על היערכות מוגברת", ציין מנכ"ל מד"א אלי בין. 

החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן אנה פבלוב מסרה שבכמה אזורים, בעיקר בפנים הארץ ובהרים, נמדדו אתמול בצהריים עומסי חום קיצוניים. כך, למשל, בגלגל שבבקעת הירדן ובחצבה שבערבה נמדדו אתמול 46 מעלות בצל. בסדום – 45 מעלות, בבית שאן – 43, בבאר שבע – 42, בטבריה – 40, בחיפה – 39, בירושלים – 37 ובתל אביב – 31. בפועל, בחלק מהאזורים, ובעיקר במישור החוף, הטמפרטורה המורגשת הייתה גבוהה יותר בכ־6 מעלות בשל הלחות הגבוהה.
 
כדי להקל ולו במקצת על החום פינקו אתמול את האריות בספארי שברמת גן בארטיקים מיוחדים – גושי בשר קפואים. מתברר שגם האריות, שנולדו בחום הכבד של אפריקה, לא חשו בנוח עם עומס החום.
 
פבלוב ציינה שהיום צפויה הקלה בעומס החום, אך ימשיך להיות חם מהרגיל לעונה. הקלה משמעותית יותר צפויה מחר ובחמישי עם ירידה במידות החום וטמפרטורות ממוצעות לעונה.
 
משרד החינוך פרסם אתמול הנחיות מיוחדות, המתירות הוצאת תלמידים לטיולים רק לאחר קבלת אישור נוסף מחדר המצב בבוקר היציאה לטיול. עוד הוחלט כי הפעילויות החינוכיות יתקיימו רק במקומות מוצלים, מתחת לעצים ובצמוד למקור מים ולחללים ממוזגים. גם המבוגרים העדיפו להישאר אתמול בבתיהם. "ויתרתי על יציאה למועדון. בחום הזה אסור לצאת מהבית", סיפרה רינה, תושבת תל אביב. 
 
במהלך גל החום נשבר פעמיים שיא צריכת החשמל. בחברת החשמל ציינו כי אתמול עמד הביקוש בצהריים על 12,438 מגה ואט, לעומת 12,202 מגה ואט ב־2 באוגוסט 2016. עם זאת, שיא צריכת החשמל של כל הזמנים, שנרשם ב־9 בספטמבר 2015 ועמד אז על 12,907 מגה ואט, טרם נשבר.