מתקפת הטרור בהר הבית ממשיכה להכות הדים בישראל ובעולם הערבי. מדינות ערביות שונות הוציאו הודעות גינוי על החלטת הממשלה לסגור את הר הבית בעקבות הפיגוע במקום, בו נרצחו שני שוטרים ישראלים – כולל ביקורת חריפה על ההחלטה מצד ירדן. אזרחים התקהלו מול הקונסוליה הישראלית באיסטנבול, כמו גם בירדן, במחאה על סגירת האתר הדתי. 



לפני זמן קצר אישרה המשטרה כי שלושה אנשי ווקף נעצרו בחשד למעורבות ישירה בפיגוע. שאר פרטי החקירה אסורים בפרסום. 



אתמול בערב הובאו למנוחות האיל סתאוי וכמיל שנאן, שני השוטרים שנרצחו בפיגוע. לאחר הלווייתו של רס"מ סתאוי בכפר מע'אר, הושלך במקום רימון הלם לעבר מסגד בשכונה המוסלמית במקום. ההערכה כי הרימון הושלך בתגובה לסטטוס תמיכה של צעירה מהמקום במבצעי הפיגוע בהר הבית.



"זה גרם לכעס של הרבה מהתושבים שגינו את המעשה", אמר תושב הכפר. "הבנו שהבחורה מחקה את הסטטוס והתנצלה על פרסומו ולדבריה לא התכוונה שאלה יהיו התוצאות".




האיל סתאוי וכמיל שנאן. צילום: פייסבוק



פיגוע ירי בבנימין


הבוקר (שבת) בוצע ירי מרכב חולף לעבר רכב בין עטרת לאום צבא. הנהג שנפצע, אזרח פלסטיני, נפצע באורח קל מרסיסים וטופל בנקודה על ידי צה"ל. לא היו נפגעים נוספים או עצורים. 



אסון בבאר שבע: יעקב בן סימון טבע בבריכת שחייה בעיר



יעקב בר סימון בן תשע טבע היום בבריכת באר שבע. כוחות הצלה שביצעו פעולות החייאה ממושכות בילד, נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה הורתה על סגירת הבריכה לאלתר, ונסיבות האירוע בחקירה.



עדת ראייה לטרגדיה בבאר שבע סיפרה בפוסט בפייסבוק: "אני בהלם. אבא שלו בכה בספרדית וצעק את שמו כשהוא קורא לו 'קום, אל תעזוב אותי'. בחור צעיר שלף אותו מהמים, לאחר ששכב בקרקעית. שני המצילים ישבו בסככת המציל כך שלא ראו אם יש מישהו בקרקעית. זה היה מזעזע. המשטרה ביקשה שנצא וכל האנשים המתינו מחוץ לגדר, התפללנו בשבילו ובכינו".



הבריכה שבה טבע יעקב בן סימון בן התשע. צילום: דוברות מד"א




הרוג ו-11 פצועים בשתי תאונות דרכים קשות



רכב פגע בשלושה גברים בכביש 7955 סמוך לעראבה, וגרם למותו של מוארד חטיב, בן 29 תושב המקום. גבר נוסף כבן 40 נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים רמב"ם. החשוד נמלט מהמקום. כוחות משטרה פתחו בחקירה להבנת נסיבות האירוע.



מוארד חאטיב



בתוך כך, בתאונה עצמית של מינבוס בכביש 1 מזרח לפני מחלף ענבה, אמש, נפצעו עשרה אנשים - ביניהם שניים באורח קשה. נסיבות התאונה נבדקות.



נעצר האחראי למתקפת הסכינים שגבתה את חייהן של שתי תיירות במצרים



שתי תיירות גרמניות נדקרו למוות באתר תיירות במצרים אמש וארבעה אנשים נוספים נפצעו. כוחות הביטחון במצריים הודיעו היום (שבת), כי הצליחו לעצור את האיש האחראי למתקפת הסכינים בעיר אל-גרדקה שלחופי ים סוף הטלוויזיה המצרית דיווחה, כי החשוד נכנס לעיר באמצעות כרטיס כניסה, שחה עד לחוף הכפר דהבייה הסמוך ושם ביצע את זממו. על פי הדיווח, המפגע הוא עבד א-רחמן שאמס שעבאן, מהעיר קלין בכפר א-שייח'. מדובר בצעיר בן 28 שסיים את לימודיו בפקולטה לכלכלה באוניברסיטת אל-אזהר.



מוקדם יותר, הודיע משרד הפנים המצרי כי צעיר דקר שש תיירות זרות בעיר אל-גרדקה, רצח שתי תיירות גרמניות ופצע ארבע אחרות, בהן תיירות מצ'כיה. בהודעת משרד הפנים בקהיר, נאמר כי "החשוד נמצא תחת חקירה, על מנת לעמוד על מניעיו למתקפת הסכינים". יש להדגיש, כי מצרים מתמודדת בשנים האחרונות עם פיגועים של דאעש וארגוני איסלאם קיצוני.