טבח בליל שבת: שלושה ישראלים נרצחו אמש (שישי) לאחר שמחבל חדר לביתם בהתנחלות חלמיש ורצח אותם בדקירות סכין בזמן ארוחת השבת. הנרצחים הם סב המשפחה, כבן 70 ובנו וביתו בשנות ה-30 לחייהם. הסבתא, בת 68, פונתה במצב בינוני-קשה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים. המחבל, עמר אלעבד, בן 20 מכפר כובר הסמוך נורה ונוטרל על ידי שכן, חייל בחופשה ששמע את הזעקות מהבית. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים "בילינסון" ושוחרר היום להמשך חקירת כוחות הביטחון.



זמן קצר לפני הפיגוע פרסם המחבל סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב כי "אין חיים אחרי מה שרואים במסגד אל-אקצא ורצח הנשים והצעירים. אני יודע שלא אחזור, אני בדרך לגן עדן". 




זירת הפיגוע. צילום: דובר צה"ל
זירת הפיגוע. צילום: דובר צה"ל




אבו מאזן הקפיא את כל הקשרים עם ישראל



יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכריז אמש בנאום על הקפאת כל קשרי הרשות עם ישראל עד להסרת המגנומטרים שהוצבו בהר הבית. עבאס טען כי ניתוק הקשרים הוא בכל הדרגים, וקרא לפלגים הפלסטינים הנוספים, ביניהם חמאס, להעדיף את האינטרס הלאומי על פני המפלגתי. הוא ביקש את תמיכתן של מדינות ערב גם ברמה הכלכלית.




הקפיא את כל הקשרים עם ישראל, אבו מאזן. צילום: רויטרס
הקפיא את כל הקשרים עם ישראל, אבו מאזן. צילום: רויטרס



אבו מאזן אמר בנאומו: "מזרח ירושלים היא בירת העם הפלסטיני - נפעל לשחררה מהכיבוש לצד שאר אדמותינו". מוקדם יותר זימן אבו מאזן את חברי הוועד של ארגון פת"ח לישיבה דחופה ברמאללה כדי לדון במהלכים של ישראל וככל הנראה זו אחת ההחלטות שהתקבלה. במקביל, על פי דיווחים בארצות הברית, פנה יו"ר הרשות לגורמים אמריקאיים בדרישה שיתערבו בדחיפות במצב. דוברו של אבו מאזן אישר את הדברים וטען כי דיבר עם יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר והבהיר כי המצב עלול להחמיר.




אמיר פיי גוטמן נאבק על חייו




הזמר, השחקן והבמאי אמיר פרישר (פיי) גוטמן, בן ה-41, טבע היום בצהריים בחוף לא מוכרז סמוך לנווה ים שבעתלית, זאת לאחר שניסה להציל את אחייניתו שנסחפה בים. בעת שחילץ אותה בשלום נקלע למצוקה בעצמו. כוחות ההצלה נאבקים בשעה זו על חייו ומבצעים בו פעולות החייאה הנמשכות מזה מספר שעות. 



רק לפני כשבועיים הגיש גוטמן תביעת ענק נגד בית החולים 'איכילוב', זאת לאחר שבשנה שעברה הוא אובחן בשגגה כחולה סרטן מתקדם ונאלץ לעבור טיפולים כימותרפיים קשים לשווא. "לא נעזוב אותו עד שהוא יחזור לחיים. כולנו בתקווה וגם אני מאמינה שהוא יחזור לחיים", אמרה ידידה של גוטמן בבית החולים.



אמיר פיי גוטמן עם בן זוגו ינאי פרישר בחוף הים. צילום: פייסבוק
אמיר פיי גוטמן עם בן זוגו ינאי פרישר בחוף הים. צילום: פייסבוק





דובר הבית הלבן התפטר מתפקידו



טלטלה בצוות של טראמפ: דובר הבית הלבן, שון ספייסר, מהדמויות הצבעוניות והבולטות של הממשל החדש, הודיע אתמול כי הוא מתפטר מתפקידו. לפי ה"ניו יורק טיימס", ספייסר התפטר בעקבות החלטתו של הנשיא למנות את אנתוני סקרמוצ'י למנהל התקשורת החדש, החלטה לה הוא "מתנגד בלהט".



ספייסר התפטר בשיחה אישית עם טראמפ, אז אמר לו כי הוא חושב שהמינוי של סקרמוצ'י הוא "טעות ענקית". לפי דיווחים קודמים, ספייסר היה אמור לעבור לתפקיד זה במקום תפקידו כדובר. ספייסר הפך בחודשים האחרונים לדמות בולטת ביותר בבית הלבן. הוא התפרסם בגישה התוקפנית שלו כלפי עיתונאים, ברוח הממשל, כמו גם בגלל טענותיו המפוקפקות עובדתית ודמותו הפכה לאחת הפופולריות ביותר בתוכנית הסאטירה סאטרדיי נייט לייב. לפי דיווחים במרוצת כהונתו של טראמפ, הנשיא לא היה מרוצה מתפקודו של ספייסר פעמים רבות.




דובר הבית הלבן היוצא שון ספייסר. צילום: רויטרס
דובר הבית הלבן היוצא שון ספייסר. צילום: רויטרס




בן 60 נפטר משריפה, חקירה נפתחה



גבר כבן 60 נספה היום בצהריים בשריפה שפרצה בדירה בבניין מגורים ברחוב בוגרשוב בתל אביב. האיש פונה לבית החולים 'איכילוב' בתל אביב תוך כדי פעולות החייאה, שם נאלצו לקבוע את מותו. במשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע וממנה נמסר כי כל כיווני החקירה נבדקים, כולל חשד לפלילים.




זירת השריפה ברחוב בוגרשוב. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת השריפה ברחוב בוגרשוב. צילום: תיעוד מבצעי מד"א



חובש בכיר במד"א, משה אליאס, והפרמדיק דור קאופמן סיפרו: "כשהגענו למקום כוחות הכיבוי חילצו אלינו את הגבר כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלות וכוויות בפלג גופו התחתון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה".