הלחץ הפוליטי גובר: בעקבות החתימה על הסכם עד מדינה עם ארי הרו בחקירות נתניהו וחשיפת החשד לשוחד, באופוזיציה קוראים לראש הממשלה לצאת לנבצרות עד למיצוי החקירה בעניינו. בליכוד מאיימים לבוא חשבון עם שרים וח"כים במפלגה שלא יתייצבו לימינו של ראש הממשלה.
 
יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, אמר: "כתב אישום נגד ראש הממשלה הוא עכשיו לא שאלה של האם אלא של מתי. מי שישמר את השלטון המט לנפול של נתניהו, ייפול בסוף יחד איתו".

ח"כ דוד ביטן. "נבוא איתם חשבון". צילום: הדס פרוש, פלאש 90
 
יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר ב"אולפן שישי" בערוץ 2 כי "שרים שכל מה שמעניין אותם זה להחליף את נתניהו, נבוא איתם בחשבון", אמר.
 
הערב צפויה להתקיים ההפגנה השבועית סמוך לביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט בפתח תקווה בדרישה לזרז את החקירה של נתניהו, וממולה תתקיים הפגנה של תומכי ליכוד המבקרים את הלחץ על היועץ.                                                                                                                              

ישראל מחתה בפני ירדן על חשיפת זהות המאבטח

ישראל הגישה מחאה רשמית לשלטונות ירדן, על רקע חשיפות זהותו של המאבטח בשגרירות בעמאן, זיו מויאל, שירה למוות בשני אזרחים ירדנים לפני כשבועיים. כך דיווחו כלי תקשורת ירדנים, שציינו כי במחאה הודגש, כי "חשיפת זהותו של המאבטח עלולה לסכן את חייו". במחאה נאמר, כי פרסום תמונתו של המאבטח הישראלי הוא פגיעה בכללים הדיפלומטים, מה עוד שהדבר עלול לסכן את חייו של המאבטח. משפחתו של מויאל המתגוררת באחד המושבים ליד קרית מלאכי בדרום נאלצה בשבוע שעבר לעזוב את ביתה, מחשש להתנכלויות.

תמונת המאבטח שפורסמה בתקשורת הירדנית


כזכור, אתמול, פרקליטות המדינה ביקשה מהמשטרה לפתוח בהליך בדיקה אודות האירוע בירדן. את הפנייה ביצעה הפרקליטות על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובהתאם לממצאים בחקירה, תיתכן גם פנייה לרשויות הירדניות בבקשה להעביר חומרי חקירה נוספים.

חשד לחיסול בגן יבנה

צעיר כבן 22 נרצח הערב (שבת) באירוע ירי ברחוב העצמאות בגן יבנה. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה במקום, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. הרקע לאירוע פלילי וככל הנראה מדובר בניסיון חיסול מצד החשוד שהכיר את הקורבן. כוחות משטרה מנהלים מצוד אחרי החשוד שנמלט ברכב.

רצח בגן יבנה. צילום: מד"א
 
מוקדם יותר, גבר כבן 30 נפצע באורח אנוש לאחר שנדקר בשדרות ירושלים בקרית ים. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מורדם ומונשם. חובש מד"א רפי שני שהגיע לזירת האירוע סיפר כי "הנפגע נמצא מוטל כשמצבו קריטי וכשהוא סובל מדקירות במקומות שונים בגופו. "הענקתי לנפגע טיפול מציל חיים ביחד עם כונן נוסף של מד"א וניידת טיפול נמרץ. הנפגע סבל מאיבוד דם משמעותי והוא הועבר לבית חולים שהוא מונשם ומורדם". נסיבות האירוע נבדקות.
 

חקירת קשרי טראמפ - רוסיה

רוברט מולר, התובע המיוחד המנהל את חקירת התערבות רוסיה בבחירות האחרונות בארצות הברית דרש מהבית הלבן מסמכים הקשורים ליועץ לביטחון לאומי לשעבר של טראמפ, מייקל פלין ותשאל עדים על האפשרות שהממשל הטורקי שילם לפלין במהלך החודשים האחרונים של קמפיין הבחירות, כך לפי דיווח שפורסם אמול בעיתון הניו יורק טיימס.
 
על פי הדיווח, התובע המיוחד וחוקרי ה-FBI גילו כי חברה בבעלותו של פלין קיבלה תשלום של כ-530,000 דולרים עבור השמצת איש אופוזיציה טורקי שהיה מעורב בניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה בשנה שעברה. כעת התביעה מנסה לברר האם הממשל הטורקי עומד מאחורי התשלומים.

ארה"ב הודיעה רשמית על פרישה מהסכם האקלים

מזכירות המדינה האמריקאית הודיעה אתמול באופן רשמי כי ארצות הברית תיסוג מהסכם האקלים של פריז. בהודעה נאמר כי "ארצות הברית תמשיך להשתתף בפגישות הנוגעות לשינויי האקלים שמקיים האו"ם במהלך תהליך הפרישה, שאמור לערוך כשלוש שנים.

דונלד טרמאפ. צילום: רויטרס
 
"ארצות הברית תומכת בגישה מאוזנת למדיניות האקלים המפחיתה פליטת מזהמים תוך כדי צמיחה כלכלית והבטחה של הביטחון האנרגטי", נאמר בהודעה.

צעירה התמוטטה במסיבת טבע בנגב

צעירה כבת 25 איבדה את הכרתה, היום בבוקר, במהלך מסיבת טבע שהתקיימה באחת החורשות שליד צומת גורל, ממערב לבאר שבע. מצבה אנוש. המשטרה עיכבה לחקירה את מארגן המסיבה ותקליטן האירוע. צוותי מד"א ביצעו בה פעולות החייאה במקום ופינו אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע שם היא טופלה בחדר הלם.


החורשה בה התמוטטה צעירה במסיבת טבע. צילום: דוברות המשטרה


ארבעה חשודים נעצרו בחשד למעורבות באירוע, כשעל חלקם נמצא סמים מסוגים שונים לרבות בולים ובקבוקים עם חומרים חשודים. 

גופתו של תייר קוריאני אותרה בכנרת

גופתו של תייר מקוריאה הדרומית, הנעדר מאז יום חמישי, אותרה היום כ-800 מטרים מחוף גינוסר שבכנרת. גופתו של הגבר, בשנות ה-30 לחייו, נמשתה מהמים בתום יומיים של חיפושים, שבמהלכם פעלו כוחות שיטור ימי, ספינות, אופנועי ים ומתנדבים של המשטרה. 
 
התייר שטבע היה חלק מסיור צליינים שעסק בשיט בכנרת. הוא קפץ במפתיע למים  ואז נעלם. הסיבות לקפיצתו למים לא ברורות. עם הוצאת גופתו מהמים, קבע צוות מד"א את מותו במקום. 

רחפן מרצועת עזה נפל בשטח ישראל

רחפן מרצועת עזה נפל היום בשטח ישראל ונלקח לבדיקה על ידי כוחות צה"ל, כך נמסר מדובר צה"ל. כזכור, כלי טיס צה"לי מסוג רוכב שמיים נפל באזור שכם. הכלי הוחזר לידי צה״ל בתיאום המנהל האזרחי. שבועיים לפני כן, התרסק כלי מסוג זה בשטח רצועת עזה ואותר לאחר מכן.