אסון גדול נמנע בקריית ים: מטען נפץ שהוסלק בצידנית שנמצאה שטה סמוך לחוף קריית ים, כ-300 מטר מהחוף נוטרל, לפני שהתפוצץ. בעת שנמצא המטען שהו בחוף ילדי קיטנה שפונו על ידי המציל אליעד בר, שגם מצא את המטען. לאחר מציאת המטען, החלה המשטרה בסריקות בים בחשד שישנם מטענים נוספים במים. כמו כן נבדק החשד כי המטען הגיע מלבנון.



אליעד בר, שמצא מטען בים

"באתי להיכנס לחסקה שלי וראיתי שקית כחולה ועוד צידנית צפים במים", סיפר בר על הרגע שבו הפך לגיבור באל כורחו. "השקית הייתה מלאה בבקבוקי מים, ואז ניגשתי לצידנית שהייתה כ-300 מטר מהחוף ופתחתי אותה. בתוכה ראיתי טלפון ישן כזה של פעם מחובר למטען, פשוט מטען צינור".



"אני לא יודע איזה חומר נפץ היה", המשיך המציל, "אני לא רוצה סתם להגיד. זרקתי את המטען למים, וראיתי קבוצה של קייטנה ששוחה. רצתי אליהם, הוצאתי אותם מהמים והלכנו אני ומנהל התחנה וגידרנו את המקום.

גיל הורביץ, מדריך הקייטנה שפונתה בשל מטען בקריית ים



לא פחדת?


"נבהלתי מאוד הגוף שלי עדיין רועד. יש עוד סריקות במים, מעבר לזה זה עסק של המשטרה". 



"המצילים הצילו חיים בוודאות"



גיל הורביץ, מנהל בית הספר הימי שהיה עם ילדי הקייטנה בתוך הים וחילץ אותם החוצה הוסיף: "היינו עם הקייטנה ולפתע הגיע המציל, ואמר לנו שיש חפץ חשוד. בהתחלה חשבנו שזה תרגיל אבל כשהבנו שלא, הוצאנו את הילדים, וריכזנו אותם בחוף. בדיעבד התברר שזה מטען שצף בתוך המים בקופסה וכנראה היה אמור להתפוצץ על מי שייפתח אותה", "ראינו את הקופסה והתעלמנו ממנה. אני רוצה לשבח את עבודת המצילים, הם עשו עבודה לתפארת והצילו חיים בוודאות. כל הכבוד".