מסתבך: רוברט מולר, החוקר המיוחד שמונה לבחון את יחסי מטה הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם הקרמלין, השיג לידיו את מכתב הפיטורין המקורי, והגנוז, אותו תכנן טראמפ לשלוח לראש ה-F.B.I. לשעבר ג'יימס קומי, אך החליפו במכתב אחר, בעצת יועציו - כך דיווח עיתון הניו יורק טיימס.



על פי הדיווח, המכתב המקורי - שנוסח על ידי טראמפ ויועצו סטפן מילר, נתקל בהתנגדות מידי יועצים אחרים בבית הלבן שטענו כי הוא "בעייתי", ובמקומו נשלח המכתב שנוסח במשרד התובע הכללי, על ידי סגנו רוד רוזנשטיין, והביע ביקורת על התנהלות קומי בפרשת האי-מיילים של יריבתו של הנשיא בבחירות, הילרי קלינטון. את המכתב העבירו למולר גורמים במשרד המשפטים האמריקאי.



בית המשפט העליון בקניה ביטל את תוצאות הבחירות, הנשיא: "נתקן את מערכת המשפט"



בית המשפט העליון בקניה ביטל את תוצאות הבחירות לנשיאות במדינה בשל חשש לאי סדרים במהלכן, וקבע שיש לקיים בחירות חדשות תוך 60 יום. נשיא קניה שנבחר בבחירות השנויות במחלוקת, אוהורו קניאטה, קיבל את החלטת בית המשפט, אך באותה הנשימה קרא קניאטה לשופטים "רמאים", והבטיח לתקן את מערכת המשפט אם ייבחר גם בבחירות החוזרות.



כזכור, הבחירות במדינה האפריקאית נערכו בשמיני לאוגוסט, ולאחריהן ועדת הבחירות המרכזית קבעה כי הנשיא המכהן, קניאטה, זכה בהן ברוב של 1.4 מיליון קולות. מיד עם ההודעה החלו מהומות במדינה, בהן נהרגו 27 בני אדם, ובמקביל לכך, הוגשה עתירה בנוגע לחשד לאי סדרים, עתירה שכאמור התקבלה.


נשיא קניה, אוהורו קניאטה. צילום: רויטרס
נשיא קניה, אוהורו קניאטה. צילום: רויטרס


אבי גבאי בשבת תרבות: "יש לנו ממשלה שמייצרת יחסי ציבור ולא מעשים"

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך אירוע שבת תרבות שהתקיים בתל אביב ואמר כי: "יש לנו ממשלה שמייצרת תמונות יחסי ציבור ולא מעשים. מצטלמים עם פוטין ללא תוצאות, מצטלמים בדרום תל אביב בלי לפתור את הבעיה ובקרוב נראה צילומים מהאו"ם ושוב בלי תוצאות”. מנגד, אמר גבאי כי "במחנה הציוני אנחנו ממשיכים להכין תכניות מעשיות לפתרונות מעשיים לבעיות היסוד של המדינה. נתמקד בענייניות וממלכתיות ובגישה מאחדת לעם ישראל."

לביקורת הצטרף גם יו"ר ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג שדיבר בשבתרבות ברמת גן ואמר כי "יש שיח חמור מאד של שנאה, שמלובה על ידי ראש הממשלה. פעם זה 'פרס יחלק את ירושלים', פעם זה 'השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים', ופעם זה 'בוז'י וציפי יביאו את דאעש'”.

יח"צ ללא תוצאות? ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרום תל אביב, צילום: אבשלום ששוני
יח"צ ללא תוצאות? ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרום תל אביב, צילום: אבשלום ששוני


משבר הרוהינגיה מתפרץ שוב, מאות הרוגים במיאנמר.

מאות בני אדם נהרגו במערב מיאנמר, בהתנגשויות בין כוחות הביטחון של המדינה לבין חמושים ואזרחים בני הקהילה הרוהינגית במדינה, במה שרבים מחשיבים כטבח, שמכתים את מורשתה של מנהיגת המדינה וזוכת פרס הנובל אונג סן סו צ'י. בנוסף למאות ההרוגים, עשרות אלפים מבני הרוהינגיה הפכו לפליטים כתוצאה מפעולות הממשלה. 

"כרגע כפרים עולם באש, אנשים נהרגים ואזרחים בורחים על חייהם", סיפר מייסד ארגון זכויות אדם במדינה, מתיו סמית, בעוד כוחות הממשלה, שמכחישים שמתבצע במקום טבח אמרו כי הם רק מנסים להשיב את הסדר לאזור.


פליטים בני הרוהינגיה בורחים מבתיהם, צילום: רויטרס
פליטים בני הרוהינגיה בורחים מבתיהם, צילום: רויטרס




ארצות הברית דרשה את פינוי הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיסקו, העובדים שרפו מסמכים

בעקבות בקשתה של ארצות הברית, רוסיה פינתה את הקונוסוליה שלה בסן פרנסיסקו, אך במהלך הפינוי היתמר עשן מבניין הקונסוליה, וגורמי מודיעין בארצות הברית העריכו כי עובדי הקונסוליה שרפו מסמכים מסווגים מחשש שייפלו לידי ארצות הברית. כאשר הגיעו למקום כבאים, טענו עובדי השגרירות כי הם הפעילו את אח החימום בבניין, וזאת למרות שבשעות אלה נרשמו באזור 35 מעלות. ההערכה בסוכנויות הביון האמריקאיות היא כי הרוסים ניצלו את זמן פינוי המבנה להשמדת מסמכים מסווגים בשרפה, ומכך נוצר העשן.

פינוי הקונסוליה הוא המשך התדרדרות מערכת היחסים בין שתי המדינות, כאשר במהלך חודש יוני הודיעה רוסיה לארה"ב על גירוש של 755 מאנשי הצוות הדיפלומטי האמריקאי משטחה. אני רוצה לציין כי כל הסיפור הזה של פעולות ופעולות נגד לא החל על ידינו", אמר שר החוץ הרוסי סרגי לברוב אחרי פינוי הקונסוליה, והוסיף כי "המצב התחיל על ידי ממשל אובמה כדי לחתור תחת היחסים בין רוסיה לארה"ב ולא לאפשר לטראמפ לקדם רעיונות בונים או לממש את הבטחות הבחירות שלו, חשבתי שהממשל הנוכחי יוכל להשתמש בהגיון בריא, אך לצערי הרוסופובים בקונגרס לא מאפשרים לו לעשות זאת", סיים לברוב את דבריו.
 
היה קר, או שהשמידו מסמכים מסווגים? העשן מבניין הקונסוליה, צילום: AFP
היה קר, או שהשמידו מסמכים מסווגים? העשן מבניין הקונסוליה, צילום: AFP



צעיר בן 23 נהרג בהתהפכות אופנוע סמוך לאלפי מנשה

צעיר בן 23 התהפך עם אופנועו בכביש 55 בין אלפי מנשה לקרני שומרון במהלך הלילה, וכתוצאה מהתאונה נהרג. רוכב האופנוע, תושב מרכז הארץ, פונה על ידי צוותי הרפואה במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית קשה, וכשהוא מורדם ומונשם. כאמור, צוותי בית החולים ניסו לייצב את מצבו אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

צעיר בן 25 טבע למוות בחוף הבונים

צעיר בשנות ה-20 לחייו קיפח את חייו לאחר שטבע בחוף צפונית לחוף הבונים. רכב 4×4 הוציא אותו מהחוף כשהוא מחוסר הכרה לאחר האירוע, כאשר בהמשך פינו אותו כוחות ההצלה לבית החולים רמב"ם תוך כדי ביצוע פעולות החייאה בו, שלא צלחו.


פעולות ההחייאה לא צלחו. צילום: יגאל גולדשטיין, תיעוד מבצעי מד"א
פעולות ההחייאה לא צלחו. צילום: יגאל גולדשטיין, תיעוד מבצעי מד"א




מאות אלפים בכנרת, בהם גם קונאן או'בראיין

בחופי הכנרת מסכמים קיץ מוצלח. במהלך חודש אוגוסט פקדו את 15 חופי הכינרת מאות אלפי נופשים, כשהערכות זהירות מדברות על 350 אלף נופשים ואילו האופטימיים מדברים על חצי מיליון. במהלך אוגוסט האריכו ברשות הכינרת את שעות שירותי ההצלה עד השעה 19:00 וזאת על מנת לתת מענה לנופשים הרבים ולצמצם ככל שניתן מקרים של רחצה מעבר לשעות מתן שירותי ההצלה. בין המבלים היה גם הקומיקאי האמריקאי קונאן או'בראיין, שנמצא בארץ לצורך צילומי תוכנית הלייט נייט שלו. 

בנוסף, קיימו ברשות הכינרת זו השנה השלישית ברציפות את מבצע 'יצאת נקי יצאת חינם' בחופי האיגוד, כשבכל סוף שבוע, חוף אחר השתתף במבצע שנועד להעלות את המודעות לחשיבות השמירה על ניקיון חופי הכינרת. צוותי ההסברה פעלו בחופים, חילקו שלוש שקיות ייעודיות לאיסוף אשפה- שקיות לבדלי סיגריות, שקית לבקבוקי פלסטיק ושקית לאשפה כללית. כל נופש שלקח חלק בפעילות והחזיר את השלושת השקיות מלאות נהנה מהחזר דמי החניה.