שני אסירים צרפתים נמצאים תחת חקירה בחשד שקיימו קשרים עם פעילי דאעש בסוריה בטלפונים סלולרים שהוברחו לבית הכלא בו הם שוהים, כך פורסם היום (שלישי) ברשת רויטרס. השניים, שעל פי משרד התובע הצרפתי, היו לקראת שחרור ולא היו כלואים בשל עבירות טרור והתכתבו עם הפעילים הסורים בשפת קוד. 



החשד הוא שהשניים תכננו לפגוע בסוהרים או בכוחות המשטרה ומקורות שקרובים לחקירה טענו כי היו להם תוכניות לפגוע במטרות נוספות ברחבי צרפת. תופעת הברחת טלפונים למחבלים בבתי כלא עלתה בכותרות בארץ, וזאת לאחר שחבר הכנסת לשעבר באסל גטאס (הרשימה המשותפת) ניסה להבריח טלפונים סלולרים לאסירים ביטחוניים בעודו מכהן כח"כ.



כזכור, בחודש דצמבר בשנה שעברה, צולם גטאס על ידי מצלמות אבטחה כאשר הוא מנסה להעביר טלפונים לאסירים ביטחוניים, בהם וליד דקה, שהיה מעורב בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם ב-1984, בבית הסוהר קציעות. בעקבות המקרה נעצר הוסרה חסינותו, אותה הוא ניצל במטרה להתחמק מבידוק, והוגש נגדו כתב אישום. בעקבות הסדר טיעון בין גטאס לבין הפרקליטות הוא נשלח לשתי שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור והכנסה של ציוד אלקטרוני לבית סוהר.



טלפונים סלולריים מוברחים, ארכיון. צילום: דוברות שירות בתי הסוהר
טלפונים סלולריים מוברחים, ארכיון. צילום: דוברות שירות בתי הסוהר