שמירת השבת הגבוהה בעולם על הר הקילימנג'רו, אירוע הפרשת חלה בהשתתפות 9,000 נשים בבואנוס איירס, ארוחת שבת בהשתתפות 1,000 איש בנמל תל אביב, ארוחת שבת כשרה בבית תרמילאים בדה-לאט, וייטנאם ומפגש דו-לאומי בגבול המקסיקני-אמריקני הם רק חלק מתוך אלפי אירועים הצפויים להתרחש לרגל שנתו הרביעית של פרויקט 'השבת העולמית'.



פרויקט 'השבת העולמית' החל בשנת 2013 כיוזמה מקומית של הרב וורן גולדשטיין, הרב הראשי של דרום אפריקה, במטרה לאגד את הקהילה למיזם יהודי, שאינו דתי או פוליטי. בחלוף השנים תפס הפרויקט תאוצה וכיום, כאמור, נוטלים בו חלק יותר ממיליון יהודים במעל למאה מדינות וביותר מאלף ערים בכל רחבי העולם, כמו גם מקבלי החלטות ומובילי דעה בארץ ובעולם. בכל מדינה בה מתקיים הפרויקט מארגנים מתנדבי השבת העולמית, כ-6000 מסביב לעולם, אירועים שונים לציון השבת ברחבי העולם. 



משתתפות 'השבת העולמית'




הרב וורן גודלשטיין



הפרויקט זכה לתמיכה של רבים ברחבי העולם, ביניהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, הזמרת פאולה עבדול, הראפר מתיסיהו, הזמרים שלומי שבת, דוד ד'אור, יונתן רזאל וישי לפידות, הראפר הבינלאומי ניסים בלאק, עדן הראל ראשי ערים ועוד. השבת העולמית תתקיים בתאריכים, 27-28.10.2017, ז'-ח' בחשוון התשע"ח, כלומר בעוד כשבועיים וחצי. מדינות חדשות המשתתפות השנה כוללות את מוזמביק, קפריסין, טוגו, פרגוואי וונצואלה.



אירועי ענק נערכים ברחבי העולם ובמהלכם אף נשבר שיא גינס בשנים האחרונות, כאשר כחלק מההכנות נאפתה החלה הגדולה בעולם. בשנה אחרת, אירוע ההבדלה ההמוני שנערך במלבורן אוסטרליה, הפך לאירוע היהודי הגדול ביותר באותה עיר מאז ומעולם. אירועי השבת העולמית בישראל יכללו אירועי ענק, כמו גם אירועים מקומיים וקהילתיים, בכ-165 ערים, קיבוצים ומושבים.



הרב וורן גולדשטיין, יוזם 'השבת העולמית': "מדהים לראות איך הפרויקט שהתחיל בארץ אחת, הפך תוך שנים ספורות לאחד הפרויקטים היהודיים הגדולים ביותר מאז ומעולם. אני מתרגש ושמח לקראת השבת העולמית הקרבה ובאה, ומזמין את כולם לקחת חלק. דווקא בשנה שבה מדברים על הדתה ועל פילוג, משמח לראות איך יהודים בכל העולם מרגישים מחוברים בזכות השבת. חשוב שננצל את השבת לא רק כאירוע חד פעמי וחולף, אלא כנקודת פתיחה להמשך חיזוק החיבור בין כל יהודי העולם".