ראש המשלה בנימין נתניהו הגיב אתמול (שלישי) בסרטון בפייסבוק על ציוץ בו כתב שר החוץ האיראני, מוחמד ג'אוואד זריף, כי "כל האיראנים, גברים נשים וילדים", הם חלק ממשמרות המהפכה, וקרא לו למחוק את חשבון הטוויטר שלו. כזכור, משמרות המהפכה הם כוח עלית שמטרתו להגן על המשטר האסלאמי באיראן.



"אני מקווה שאתם יושבים", אמר נתניהו בסרטון. "שר החוץ האיראני בדיוק צייץ שכל האיראנים, גברים ונשים, רואים עצמם כחלק ממשמרות המהפכה". נתניהו ציין כי בעוד שזריף ובכירים איראנים מצייצים בטוויטר, האפליקציה עצמה אסורה לשימוש לאזרחי איראן. "אני רוצה לדעת מה האיראנים חושבים על הציוץ הזה. אבל לצערנו המשטר אוסר עליהם מלהשתמש בטוויטר. אירוני אתם לא חושבים?", שאל. "לי יש הערכה גבוהה יותר כלפי העם האיראני מאשר למנהיגים שלהם עצמם". 


ראש הממשלה הזכיר את אחריותם של משמרות המהפכה לפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994 בו נרצחו 85 בני אדם. "אני בטוח שאיראנים אינם גאים כשמשמרות המהפכה רוצחים אנשים ברחבי העולם. אני בטוח שאיראנים, אבות ואמהות, לא יפוצצו מרכז קהילה יהודית בארגנטינה מלא בילדים כמו שמשמרות המהפכה עשו", אמר נתניהו.

"אני בטוח שאיראנים רוצים לחיות בשלום ולא רוצים שהממשלה שלהם תירה על סטודנטים ברחוב, תתלה הומואים ותענה עיתונאים בכלא", אמר ראש הממשלה בהתייחסות להפרות זכויות האדם ברפובליקה האסלאמית. "יום אחד בני העם האיראני יהיו חופשיים. חופשיים לצייץ, חופשיים לבטא את רגשותיהם האמיתיים כשהדיקטטורים שלהם משווים אותם לגרסה האיראנית של דאעש". 
נתניהו סיכם: "לכן, יש לי מסר לשר החוץ האיראני: תמחק את החשבון שלך". ההתפתחות באה על רקע שינוי המדיניות של הממשל האמריקאי כלפי איראן ודיווחים כי הוא שוקל להכריז על משמרות המהפכה כעל "ארגון טרור" ולהטיל עליו סנקציות נוספות.