לאחר הודעתה של יושבת ראש סיעת מרצ, זהבה גלאון, מוקדם יותר היום (רביעי) כי החליטה לפרוש מהכנסת ומתפקידה כיושבת ראש, דיברה גלאון בחדשות 2 ואמרה כי מאוד אוהבת את הזירה של הכנסת הזאת אבל היא צריכה להקדיש את הזמן שלה לטובת מפלגתה. "יש לי אחריות להציל את מרצ. הכל מחניק אצלנו, מועדון חברים סגור, כולם רוצים להיאחז בשיטה".

"לא קל לי, מרגישה שהגרון שלי נחנק", אמרה גלאון בהתרגשות, "הכנסת חשובה אבל אני אוהבת את מרצ יותר. אני עומדת בראשות מפלגה שיכול להיות שתיעלם וחייבת לעשות מאמץ שזה לא יקרה". 
 
גלאון הוסיפה כי היא מתכוונת להתפטר מראשות המפלגה אם לא תצליח להביא לקיום הפריימריז הפתוחים במפלגתה. אני מתכוונת בחודשיים וחצי הבאים להיפגש עם כל אחד ואחת מחברי ועידת מרצ על פתיחת השורות", ציינה, מרצ כבר הוכיחה שהיא מציבה קו לישראל. בואו נהיה הראשונים שנפתח את השורות. מדובר בקרב על עתידה של מרצ ושל השמאל הישראלי. אם לא אצליח, אצטרך לשים את המפתחות".

ח"כ גילאון: "לא מדובר באחרית הימים שדורשת מגלאון לעזוב את תפקידה"

חבר הכנסת ממרצ, אילן גילאון, התייחס ב-103FM להחלטתה של גלאון וטען: "אני חושב שזו החלטתה די תמוהה, היא פורשת כדי להשפיע על שינוי שיטת הבחירות במרצ. אם כל הכבוד לכל שיטת בחירות, לא מדובר באחרית הימים שדורשת ממנה לעזוב את תפקידה. מעולם לא הובא אי אמון בזהבה. אני מניח שההחלטה של זהבה, שלא הבנתי אותה עד תום היא החלטה טקטית". 

"לא מדובר באחרית הימים". גילאון. צילום: מרק ישראל סלם


לדברי גילאון, הסיבות לעזיבתה לא מובנות כלל. "אנחנו לא תמימים, לא פגשתי אדם אחד שלא בוחר במרצ בגלל שיטת הבחירות שלה. מי שרוצה לפתוח את השורות במרצ לא יעשה זאת בגלל פריימריז פתוחים. אמרתי שאסכים עם מה שתקבע הוועידה ואת דין התנועה, גם אם זו שיטת פריימריז פתוחים או לא. אני הצעתי הצעה שלא התקבלה, שבכל חמישייה יהיה אדם אחד שמעולם לא היה חבר כנסת - זו פתיחת שורות אמיתית", אמר חבר הכנסת.

כשנשאל כיצד ישפיעו אמירותיו של אבי גבאי בעד ההתנחלויות על ההתפקדות למרצ השיב: "אני בטוח שיהיה לזה אפקט, מצביעים לא אוהבים דופליקטים של דברים. עד כה לא מתדפקים על דלתנו ההמונים אך אני מניח שתהיה לכך השפעה כלשהי".



על זהבה גלאון סיפר: "היא פרלמנטארית אדירה, כשפרצו הבחירות אני אמרתי שאלך ואתמוך בה, הייתה בינינו זוגיות נפלאה. אין בינינו מחלוקת אידיאולוגית אלא ויכוח על אופן הצגת הדברים, אני יכול לומר עליה ועל ראשי מרצ אך ורק דברים טובים, אף אחד לא רצה להדיח אותה".