נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון התייחס אחר הצהריים (שבת) להתפתחויות האחרונות במדינה וסירב להכיר בפיטורי הממשלה הקטאלנית על ידי הממשל במדריד. הוא הבטיח להמשיך "לבנות מדינה חופשית" וקרא לתושבי החבל, שחגגו מוקדם יותר עצמאות, להתנגד בדרכים דמוקרטיות להשתלטות פורמלית של ממשלת ספרד על ענייני האזור.

חגיגות העצמאות של תושבי קטלוניה החלו הלילה ונמשכו גם בשעות הבוקר, כאשר עשרות אלפי תושבי החבל יצאו לרחובות, זאת לאחר שהפרלמנט הקטלאני אישר ברוב של 70 חברים את ההצעה אתמול להכריז על עצמאות. עם זאת, בעולם נעמדים לצד ממשלת ספרד, שהחליטה להדיח את ממשלת קטלוניה, כאשר במסגרת זו ממשלות ארה"ב, מקסיקו וצרפת כבר הודיעו שלא יכירו בעצמאות הקטלאנית, לצד ממשלות נוספות. מישראל עד כה לא נמסרה הצהרה רשמית בנושא. 

חגיגות העצמאות בקטלוניה. צילום: רויטרס
חגיגות העצמאות בקטלוניה. צילום: רויטרס


סופ"ש גשום: אלו כמויות המשקעים שירדו ברחבי הארץ

הגשמים המובטחים הגיעו בעיקר לאזור הצפון, בעוד שבתל אביב  כולם נותרו יבשים. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן רינת רחמים מסרה שכמות המשקעים הגבוהה ביותר נמדדה בקיבוץ איילון בגליל המערבי - 22.6 מילימטר. בחיפה ירדו 9 מילימטרים, בזיכרון יעקב 5, בעפולה 4, בדרום רמת הגולן 2, בצפת ובאריאל - 0.2 ובירושלים 0.1. ממטרים בודדים היו גם בערבה התיכונה, שם קיבלו זאת החקלאים בברכה בתקווה לחורף לא יבש. 
 
רחמים ציינה עוד שהיום חלה גם ירידה משמעותית במידות החום באזורים הפנימיים. הירידה הגיעה לשבע מעלות, בעוד שבאזור החוף הירידה הייתה מתונה יותר. בירושלים נמדדו 21 מעלות מעלות היום, לעומת 28 אתמול, ובתל אביב 27 מעלות לעומת 30 אתמול. היא מסרה עוד, שמחר ייתכנו עדיין גשמים מקומיים בצפון ובמרכז ולא יהיה שינוי במידות החום, והן ימשיכו להיות מעט מתחת לממוצע ביום שני צפויה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות\ אבל גשם לא נראה באופק.

 

אחרי קרוב ליומיים: כובתה באופן מלא השריפה בסטף
 
שריפת החורש שפרצה ביום חמישי האחרון באזור הר הטייסים והסטף כובתה לחלוטין, לאחר כיומיים של מאמצי כיבוי. כלל צירי התנועה באזור נפתחו לתנועה, וכך גם השבילים של הטיולים. על פי הדיווחים, אלפי דונמים באזור נשרפו כליל. אחת הכבאיות נשרפה כליל באש, והצוות שלה הצליח לחמוק מהאש, ללא נפגעים באירוע.

הכבאית שנשרפה כליל בשריפה
הכבאית שנשרפה כליל בשריפה


גאווה ישראלית: פיטר פלצ'יק ואורי ששון זכו במדליות ארד בג'ודו באבו דאבי

ההצלחה של נבחרת הג'ודו בגראנד סלאם אבו דאבי נמשכה גם היום (שבת). פיטר פלצ'יק, המתחרה עד 100 ק"ג, הפך לישראלי הרביעי באבו דאבי שזוכה במדליה בתחרות, אחרי מדליית זהב של טל פליקר וארד של גילי כהן ושל טוהר בוטבול, ובסוף היום עשה זאת גם אורי ששון שזכה בארד בתחרות במשקל מעל 100 ק"ג והפך לישראלי החמישי בתחרות שזוכה במדליה.
 
בנוסף למדליה בה כבר זכה פלצ'יק היום, הישגו הגדול בקריירה יש לציין, גם אורי ששון עשה זאת באמצעות בית הניחומים, אחרי שנעצר גם כן בחצי הגמר בתחרות במשקל 100 ק"ג ומעלה. הישגיהם מצטרפים לזכייה של טל פליקר במדליית הזהב במשקל עד 66 קילוגרמים, כשבנוסף טוהר בוטבול (עד 73 קילוגרמים) וגילי כהן זכו במדליות הארד ביומיים האחרונים.



גבר כבן 30 נעצר בחשד למעורבות בקטטה שהובילה לרצח בלקיה
 
תושב לקיה בשנות ה-30 לחייו נעצר בחשד למעורבות בקטטה שפרצה בלקיה אמש, בשעות הערב, בין מספר מעורבים מאותה משפחה. בהלך הקטטה נורו יריות שהביאו למותו של אדם בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

המשטרה תבקש הערב להאריך את מעצרו, וכוחות מסיירים בישוב לשם שמירה על הסדר והשקט שהושגו אתמול. במקביל, חקירת הרצח הוטלה על צוות מיוחד של חוקרים והם ממשיכים בפעולות בחקירה במישור הגלוי והמודיעיני לאיתור המעורבים בקטטה שהביאה למותו של תושב לקיה.

דיווח: כתבי אישום ראשונים הוגשו בפרשת מעורבות רוסיה בבחירות

 
חבר מושבעים פדרלי בוושינגטון אישר הלילה (שבת) את הגשת כתבי האישום הראשונים בחקירת מעורבות רוסיה בבחירות 2016 בארצות הברית, שאותה מוביל התובע המיוחד רוברט מולר, כך לפי מקורות יודעי דבר שצוטטו ב-CNN. דובר צוות החקירה המיוחד בראשות מולר, שמונה להובילה בחודש מאי, סירב להתייחס לדיווח.
 
עם זאת, נכון לעכשיו שמותיהם של המואשמים לא פורסמו וגם ההאשמות נגדם, אך ההערכה היא שהם יובאו למעצר כבר ביום שני הקרוב, מסרו המקורות. על פי התקנות של חקירות מסוג זה, סגן התובע רוד רוזנשטיין מודע לכל כתבי האישום שמובאים לאישור חברי מושבעים. 
 
ביום שישי האחרון עורכי דין בכירים שמסייעים בחקירת הנושא הרגיש נצפו כשהם נכנסים לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, אליו הגיעו נציגי חבר המושבעים על מנת לשמוע עדות ביחס לפרשת "רוסיה גייט". 
 
לפני כשבועיים בלבד נחקר בנושא ראש הסגל לשעבר בבית הלבן ריינס פריבוס. עורך דינו וויליאם בורק אמר אז כי "פריבוס תושאל מרצון על ידי צוותו של התובע המיוחד ושמח לענות על כל השאלות שלהם". פריבוס עצמו, לעומת זאת, סירב להגיב. פריבוס נחשב לשחקן מפתח בהבנת הפעולות שבהן נקט הנשיא משום שהוא נכח בפגישות רבות, ביניהן המפגש עם הנציגים הרוסים ודיונים שעסקו בפיטורי קומי.