אחרי הקאמבק של משבר עבודות הרכבת בשבת, האם שב לחיינו משבר "המרכולים בשבת"? מחר הייתה צפויה ועדת השרים לענייני חקיקה לדון בהצעת החוק של ח"כ משה גפני  (יהדות התורה)המדברת על כך שחוקי עזר עירוניים שעניינם ימי המנוחה יצטרכו לקבל את אישור שר הפנים, או בקיצור "חוק המרכולים". על פי דיווח הערב (שבת) ב"החדשות" ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר את הצעת החוק מסדר היום של ועדת השרים וזאת מחשש להישג נוסף לחרדים, כך לשון הדיווח. בעקבות הפרסום שוחחו נתניהו, שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) ודוד ביטן בטלפון וסוכם כי הצעת החוק כן תעלה לדיון אך ההצבעה לא תתקיים מחר.



ל"מעריב אונליין" נודע מפי מקור בכיר כי הצעת החוק הוסרה מסדר יומה של הוועדה עד שובו של ממלא מקום יו"ר הוועדה, השר יריב לוין, מקורבו של נתניהו, ארצה. הסיבה להסרה על פי אותו מקור היא העובדה כי הצעת החוק "משנה את הסטטוס קוו ודורשת אישור של כל הקואליציה" עוד הוסיף המקור כי הנושא בטיפול. 



כזכור ההכרעה בהצעת החוק נדחתה לפני שבועיים בהסכמת חברי הקואליציה ומחר הייתה אמורה להתקיים הצבעה, זאת לאחר שבג"ץ דחה בחודש שעבר את עתירתם של בעלי עסקים בתל אביב לערוך דיון נוסף בסוגיית המרכולים הפתוחים בשבת והותירה את המצב הקיים, בו בכל הנוגע לחוקי עזר הסכמות היא של העירייה בלבד. כעת בהצעת החוק הנוכחית מבקשות הסיעות החרדיות להעביר את הסמכות לאשר פתיחת בתי עסק בשבת לשר הפנים, הלוא הוא אריה דרעי, מתוך מטרה לסוגרם.