תיאורית קונספירציה? סגן מושל מחוז לורסטן באיראן, חביבולה חוג'סטופור, טען הבוקר (ראשון) כי מאחורי ההפגנות שפרצו ברחבי איראן עומדים גורמים זרים ו"אויבי המהפכה". בראיון לטלוויזיה הממלכתית באיראן התייחס חוג'סטופור להפגנות בעיר דורוד וטען כי "התנגשויות אלימות התרחשו בהפגנה הלא חוקית בעיר דורוד ולצערנו שני אנשים נהרגו", עוד הוסיף המושל ואמר כי "המשטרה וגורמי הביטחון לא פתחו באש, ומצאנו ראיות למעורבות של מתנגדי המהפכה,כופרים וסוכנים זרים בין המפגינים".



כזכור, ביום חמישי האחרון החלו הפגנות ברחבי איראן, וזאת בשל המצב הכלכלי הקשה במדינה, הפגנות שהפכו מאוחר יותר לנושאות אופי פוליטי בהן נקראו קריאות כגן "מוות למנהיג העליון", בהתייחסות לראש המדינה עלי חמינאי, וקרעו תמונות של ראש "כוח אל קודס" במשמרות המהפכה - קאסם סולימאני. המשטרה המקומית החלה בדיכוי ההפגנות תוך שימוש באמצעים אלימים, בהם אש חיה וכתוצאה מכך נהרגו עד כה ארבעה מפגינים. 





בנוסף, נרשמו בימים האחרונים תקלות ברשת האינטרנט, הסלולר ובאפליקציית הטלגרם, אמצעי התקשורת העיקרי של המוחים. רהא אזאד, צלמת סוכנות הידיעות TPS המתגוררת בטהרן, סיפרה בשיחה טלפונית על הקשיים בהעברת חומרים מההפגנות המתרחשות כעת בעיר: "כמו בכל פעם שמתרחש באיראן משהו נגד המשטר או משהו שיכול לגרום להפיכה מפעילים עלינו את הפילטר שחוסם את האינטרנט ומשבש את קליטת הערוצים מחוץ לאיראן".



רבים בתוך איראן רואים במדיניות של המשטר שלהם, בעיקר המעורבות שלהם בתימן, סוריה ולבנון, דבר המסב נזק רב לארצם, ולכן אחת הקריאות היו "לא לבנון ולא עזה" אלא "קודם כל האינטרס האיראני". רבים סובלים ממשטר של דיכוי ואפליה בתוך איראן, ועל פי דיווחים שונים, המשטר האיראני דיכא את מתנגדיו בפנים והתנקש בחיי מתנגדיו בחו"ל. בנוסף, היא מנעה שימוש ברשתות חברתיות רבות, כלאה רבים שהביעו התנגדות למדיניות, וממשיכה לדכא את האישה, שגם נמנע ממנה להגיע לאצטדיונים.



יתרה מזו, האזרח האיראני מבחין בעושק ובשחיתות ובמקביל עובד קשה כדי להשיג פת לחם, בארץ שאמורה להעניק לו רווחה כלכלית בשל האוצרות שבה. הוא רואה שמנהיגי ארצו מבזבזים מיליארדים רבים במלחמות האזוריות המבוססות על עדתיות והפצת שנאה. היום, לא כמו התקופה מלפני המהפכה האסלאמית של 1979, האזרח האיראני הוא חשוד, ולכן הדרכון שלו שהיה מכובד מאוד ברוב מדינות העולם, הפך להיות מצורע כאשר כל מנגנון ביטחון בעולם, ובעיקר בארצות הברית, רואה באזרח האיראני פוטנציאל להיות מפגע.