מטוס ללא טייס איראני חצה את הגבול לישראל לפנות בוקר (שבת), ויורט על ידי צה"ל. על פי הפרטים הראשוניים מהאירוע, מתברר כי כבר בשלב מוקדם, המל"ט זוהה על ידי המערכות האוויריות. בעקבות האירוע נורו טילים נגד מטוסים ישראלים, דבר שהוביל לנטישת המטוס הישראלי מעל הגליל. על פי הודעת צה"ל, הכטב"מ האיראני יצא משדה התעופה T-4 באזור תדמור. הוא הושמד על ידי מסוק אפאצ'י ונפל בשטחנו. 
בתגובה תקף חיל האוויר את קרון השליטה האיראני
תיעוד הפלת המלט האיראני
והשמיד אותו, כמו גם את שאר האמצעים שהיו מעורבים בשיגור הכטב"מ. מצה"ל נמסר: "זו התקפה חמורה של איראן על הריבונות הישראלית. איראן גוררת את האזור להסלמה. צה"ל פועל בנחישות כנגד ניסיון ההתקפה האיראנית, הסורית והפרת הריבונות הישראלית. צה"ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים וימשיך לפעול על פי הצורך ככל שיידרש".
טיל ה-SA 5 שפגע במטוס ה-F-16

במהלך התקיפה נגדו נפגע מטוס F16 שהיה במשימה מבצעית מעל שטח ישראל. להערכת הקצין, הוא נפגע מטיל סורי אך הדגיש כי כל סוגיית הפגיעה בו עדיין מתוחקרת. המטוס התרסק ושני טייסיו צנחו, אחד מהם נפצע קשה. צה"ל התיר הבוקר לפרסום כי אחד משני הטייסים, שנטשו את מטוס סופה מסוג F-16 מעל הגליל, נפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה וכעת הוא נמצא בחדר ניתוח. ביחד איתו פונה טייס נוסף, שנפגע באורח קל. המטוס נפל בשטח פתוח סמוך למצפה הרדוף וארבעה צוותי כיבוי פעלו במקום לכיבוי השריפה שנוצרה מנפילתו. 
בתגובה להפלת המטוס הישראלי, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב  תקיפה רחבת היקף כנגד מערך ההגנה האווירית הסורי ומטרות איראניות בסוריה. 12 מטרות הותקפו ובהן מטרות בשלוש סוללות הגנה אוויריות סוריות וארבע מטרות המשויכות לאיראן ומהוות חלק מההתבססות האיראנית בסוריה. מצה"ל נמסר כי התקיפה לוותה בניסיונות לירי נ"מ אשר הפעילו את כלל האזעקות שנשמעו ברחבי הצפון - החל מרמת הגולן ועד לגליל המערבי.


הרשתות הערביות החלו לפרסם הבוקר את תמונות שברי הטילים ששוגרו לעבר מטוסי הקרב הישראליים שפעלו בלילה בשמי סוריה, שיגור שכתוצאה ממנו הופל מטוס F-16 ישראלי וטייסו נפצע באורח קשה. על פי התצלומים אפשר לראות כי הטיל ששוגר הוא מסוג SA-5, מערכת נ.מ. מיושנת יחסית. במקביל לכך, הועלה לרשת סרטון בו נראים טייסי המטוס המופל צונחים אל הקרקע. 

כנראה מבוסס על דגם של המל"ט החמקן האמריקאי

ראש מטה חיל האוויר, תא"ל תומר בר, אמר כי התקיפה של ישראל היום הייתה הרחבה ביותר נגד מערך ההגנה האווירית של סוריה מאז 1982. הוא הדגיש כי ישראל גילתה את ניסיון החדירה האיראני בשלב מוקדם, עקבה אחר המל"ט ווידאה כי רק לאחר שחדר לשטח ישראל, בו שהה כדקה וחצי, הוא הופל. דבר זה מלמד שישראל רצתה לוודא שהמל"ט האיראני אכן רוצה לפעול נגדה, כדי לא לספק תירוץ לאיראנים לטעון שפעל מעל סוריה. 
המל"ט, לדבריו, טס דרך שטח ירדן הגיע לצפון בקעת הירדן, שהה כדקה וחצי מעל ישראל, ואז הופל. הקצין רמז גם כי המל"ט האיראני, ששרידיו נמצאים בידי ישראל הוא מתקדם ביותר ואולי אף מבוסס על דגם של המל"ט החמקן האמריקאי שלפני כמה שנים איראן הפילה בשטחה. לדבריו המל"ט האיראני היה בחתימה נמוכה והיה קשה לגלותו. לגבי הנוכחות הרוסית בשדה התעופה שהותקף, הקצין אמר כי הרוסים עודכנו בשלבים שונים על ההתרחשויות וכי אין לצה"ל כל כוונה לפגוע בכוח רוסי.
בתקיפה המאוחרת של ישראל נגד מערך ההגנה של סוריה הותקפו סוללות טילי קרקע אוויר SA17 ו-SA5, מרכזי פיקוד ושליטה וכן ארבע מטרות איראניות ליד דמשק שאותן הוא סרב לזהות, אך רמז כי הן קשורות למאמצי איראן להתבסס בסוריה ולפתח יכולות מעקב נגד ישראל. הוא השתמש בביטוי "עיניים קדמיות". הוא ציין שסוגיית הפגיעה במטוס הישראלי היא בלב ליבו של התחקיר כדי לוודא מדוע מערך ההגנה האוויריות של ישראל לא הצליחה להגן על המטוס.  

 טייס ה-F-16 מועבר לטיפול ברמב"ם. צילום מסך
טייס ה-F-16 מועבר לטיפול ברמב"ם. צילום מסך


 מודי מבקר ברשות הפלסטינית
 
בעוד שהמתיחות בצפון נמשכת, מתקיים ביקור היסטורי של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בשטחי הרשות הפלסטינית. זו הפעם הראשונה שראש ממשלה הודי מבקר בשטחי האוטונומיה. מודי נחת היום ברמאללה והתקבל בחיבוק מצד המארח. ראש ממשלת הודו ערך מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות, אבו מאזן. "הבטחתי לנשיא עבאס שהודו שומרת על התחייבותה לשמור על האינטרסים הפלסטיניים. הודו מקווה שבקרוב פלסטין תהפוך למדינה חופשית שתלך בדרך השלום", אמר ראש הממשלה ההודי והוסיף: "היחסים של הודו ופלסטין עמדו במבחן הזמן. פלסטין תמיד נמצאת גבוה בסדר העדיפויות של מדיניות החוץ שלנו". 

שליט קוריאה הצפונית הזמין את הנשיא הדרום קוריאני לביקור


שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הזמין את הנשיא הדרום קוריאני מון ג'יי אין לבקר בפיונגיאנג "בהקדם", כך נמסר מדוברו של הנשיא בסיאול. אחותו של הדיקטטור, קים יו ג'ונג, שמבקרת בקוריאה הדרומית על מנת להשתתף באולימפיאדת החורף, העבירה את ההזמנה מאחיה במהלך פגישה עם מון בבית הכחול, האחוזה הנשיאותית הדרום קוריאנית. ביקור של מון בקוריאה הצפונית יהווה מפגש ראשון בין מנהיגי שתי המדינות מאז 2007. הצעד הנדיר מתרחש לאחר שנה של מתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון וסיאול, שכללה ניסויים גרעיניים, שיגורי טילים ואיומים. 

לחיצת היד ההיסטורית בין קים יו ג'ונג למון ג'ה אין. צילום: איי.אף.פי
לחיצת היד ההיסטורית בין קים יו ג'ונג למון ג'ה אין. צילום: איי.אף.פי




גרינבלט: "שותפות עם קטאר יכולה להקל על עזה"



שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כתב בשישי בחשבון הטוויטר שלו כי "שותפותה של קטאר עם ישראל יכולה להקל על תושבי רצועת עזה. סיום התמיכה בחמאס והתמקדות בסיוע הומניטרי ובשיקום יביאו לסיום הסבל". הוא שיתף ראיון של סוכנות הידיעות AP עם מוחמד אל-עמאדי, ראש הוועדה הקטארית לשיקום הרצועה.